• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403071108683
  • خبرنگار : 90004

ثبت ۲۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ طی ۶ ماه اخیر

ثبت ۲۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ طی ۶ ماه اخیر

سخنگوی فراجا از ثبت ۲۵ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار منتظرالمهدی سامانه پلیس ۱۱۰ را اورژانس فراجا دانست که یاری رسانِ امدادخواهان است و گفت: طی ۶ ماه گذشته  ۲۵ میلیون تماس با مرکز فوریت های پلیس برقرار و خدمات وراهنمایی تلفنی دریافت شد.

وی اضافه کرد: به طور میانگین در هر ساعت ۶ هزار و ۷۰۰ تماس با پلیس برقرار شده است.

به گفته سخنگوی فراجا، از میان تماس‌های انجام شده، حدود ۱۰ میلیون تماس منجر به عملیات و بخش اعظمی هم دریافت راهنمایی و اطلاعات از پلیس بود.

سخنگوی فراجا این را هم گفت: متاسفانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس غیر قابل رسیدگی و بخش اندکی هم مزاحمت بوده که قابل پیگیری است و امیدواریم با اصلاح رفتار این شهروندان، پلیس بتواند نجات بخش زندگی افراد در مواقع ضرور باشد.

سامانه ۱۹۷ و بازرسی

سخنگوی فراجا درباره سامانه ۱۹۷ نیز گفت: رشد ۲۰ درصدی پیام های واصله به این سامانه نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد؛ ۹۴۸ هزار و ۸۵۷ پیام به این سامانه واصل شده که به  تمامی پیام‌ها پاسخ داده شده است. ۳۶ درصد این پیام ها غیرقابل بهره برداری و ۳۳درصد از کل تماس ها نیز مورد راهنمایی از سوی همکاران قرار گرفته است. 

وی افزود: کل پیام های قابل رسیدگی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد و میزان پاسخگویی تلفنی و حضوری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

منتظرالمهدی ضمن ابراز خرسندی از اینکه  بیش از ۲۷۳ هزار پیامِ تقدیر و تشکر با رشد ۱۷ درصدی  به این سامانه واصل شده که در بین مصادیق تقدیر، مولفه  برخورد مناسب با مراجعین  با ۱۷درصد افزایش و مولفه تلاش، ‌جدیت و احساس مسئولیت در انجام وظیفه با ۱۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه بالاترین موضوعیت را در پیام های شهروندان داشتند، گفت: البته حدود یک درصد از تماس ها که جنبه شکایتی نیز داشته مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گفته وی در راستای ارتقاء بستر ارتباطی و بهبود کیفیت پاسخگویی در نظارت همگانی (۱۹۷) سامانه های جدید (کال سنتر و اپلیکیشن ۱۹۷در نرم افزار پلیس من) راه اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha