• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071008386
  • خبرنگار : 30058

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد:

افزایش درآمد دانشگاه محقق اردبیلی با جذب دانشجوی خارجی

افزایش درآمد دانشگاه محقق اردبیلی با جذب دانشجوی خارجی

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ضرورت کسب درآمدهای اختصاصی برای دانشگاه، تصریح کرد: در همین راستا در دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به جذب حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی کرده‌ایم و با این اقدام درآمد اختصاصی دانشگاه بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

اسماعیل چمنی دهم مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز سالتحصیلی جدید برگزار شد ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: شهادت سید حسن نصرالله و همراهانش طی روزهای اخیر ضایعه بزرگی برای جهان اسلام بود.

وی با اشاره به فعالیت حوزه‌های مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: این حوزه‌ها چالش‌ها و نیازهای مختلفی دارند و در عین حالیکه این حوزه‌ها مستقل هستند ولی وابسته به یکدیگر هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ضرورت کسب درآمدهای اختصاصی برای دانشگاه، تصریح کرد: در همین راستا ما در دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به جذب حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی کرده‌ایم و با این اقدام درآمد اختصاصی دانشگاه بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاهی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: برای جبران کمبودهای خوابگاهی در این دانشگاه اقدامات متعددی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام، جذب خیرین و غیره انجام شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم ۱۴ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود داشت، ادامه داد: در دولت سیزدهم نیز ۱۴ واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسید. همچنین عملیات احداث دو بلوک خوابگاه متاهلی ۲۸ واحدی آغاز شد و تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین عملیات احداث دو بلوک خوابگاه ۶۲ واحدی نیز آغاز شده و تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. خوابگاه ۴۳۰ نفری پسران نیز در حال احداث می‌باشد.

آغاز فرآیند صنعتی سازی سلف سرویس دانشگاه

وی با اشاره به آغاز صنعتی‌سازی سلف ‌سرویس دانشگاه نیز گفت: عملیات صنعتی‌سازی سلف‌سرویس دانشگاه نیز آغاز شده و از نیمسال دوم سالتحصیلی جاری پخت غذا به صورت کاملا صنعتی انجام خواهد شد تا شاهد کاهش مصرف روغن و افزایش کیفیت و بهداشت غذا باشیم. همچنین عملیات احداث سالن غذاخوری دختران دانشگاه نیز با مشارکت یک خیر در سایت شرقی دانشگاه آغاز شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به آغاز احداث گلخانه تحقیقاتی دانشگاه با متراژ یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، افزود: همچنین عملیات عمرانی رصدخانه و استخر دانشگاه نیز با سرعت در حال انجام است. به منظور رفاه حال دانشجویان نیز پله‌های پل عابر پیاده دانشگاه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر به داخل محوطه دانشگاه منتقل شده است.

راه‌اندازی ۲۴ رشته تحصیلی در دانشگاه

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۴ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری طی ۲ سال اخیر در دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: همچنین برای ۱۵ رشته نیز درخواست شده و در مرحله صدور مجوز هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه برای سالتحصیلی جاری ۷۰ دانشجوی خارجی برای مقطع دکتری جذب شده است، ادامه داد: برای تحصیل دانشجویان خارجی، از سهمیه دانشجویان ایرانی استفاده نمی‌شود و دانشجویان خارجی شهریه‌پرداز هستند.

وی با بیان اینکه برای دانشجویان بین‌المللی منشور اخلاقی وجود دارد، ادامه داد: در صورت بروز تخلفات احتمالی این دانشجویان در حوزه دانشگاه، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهیم تا نتیجه مطلوبی حاصل شود، افزود: بودجه فرهنگی دانشگاه در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱، ۳۰ میلیارد ریال بود که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۸۵ میلیارد ریال و در سالجاری به ۱۰۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی دانشجویان در سه جشنواره حرکت، رویش و قرآن و عترت حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی طی ۲ سال اخیر در هر ۳ جشنواره علاوه بر کسب مقام‌های متعدد توسط دانشجویان، به عنوان دانشگاه برگزیده کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار دانشجو در ۶۰ انجمن علمی دانشگاه، گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های علمی در انجمن‌های علمی، دوره‌های هنری و مهارتی نیز توسط کانون‌های فرهنگی و هنری و مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی برگزار می‌شود تا دانشجویان در کنار تحصیل علم، یک مهارت جدید نیز آموزش ببینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha