• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071008131
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

توجه ‌پزشکان‌ به عشایر و مناطق محروم باعث تثبیت انقلاب می‌شود

توجه ‌پزشکان‌ به عشایر و مناطق محروم باعث تثبیت انقلاب می‌شود

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به نقش کادر درمان در دفاع مقدس گفت: پرستاران و پزشکان پشت خط جنگی همه چیز را مهیا می‌کردند و زندگی را به جسم جوانان برمی‌گرداندند؛ این افراد جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به خط مقدم آمدند و همه تلاش خود را برای زنده نگه داشتن انسان‌ها انجام دادند.

سردار میرعبدالرضا مراد حاجتی در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه بهداشت و درمان دوران دفاع مقدس و بزرگداشت شهید مقاومت سید حسن نصرالله که امروز (۱۰ مهرماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مردم در دفاع مقدس پای انقلاب ماندند و همه پزشکان ایثار کردند و باید دست‌شان را بوسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دفاع مقدس نباید فراموش شود. تاریخ گذشته، ما هویت ما است. پرستاران و پزشکان پشت خط جنگی همه چیز را مهیا می‌کردند و زندگی را به جسم جوانان برمی‌گرداندند؛ این افراد جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به خط مقدم آمدند و همه تلاش خود را برای زنده نگه داشتن‌ انسان‌ها انجام دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: باید دست‌های آن‌ها را ببوسیم. ما مردمی داریم که انقلاب کردند و بعد از آن، هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند و جانانه ایستادند.

حاجتی عنوان کرد: این ایثارگری و توجه پزشکان به عشایر و مناطق محروم باعث تثبیت انقلاب می‌شود. این افراد، پرورش‌یافته مکتب دفاع مقدس هستند و سختی‌ها را پاس کردند و دلشان برای دفاع مقدس می‌سوزد. ایران دارای رتبه ۱۵ علمی دنیا، جزو ۴ کشور برتر در درمان ناباروری، جزو ۱۰ کشور تولیدکننده داروهای خاص، جزو ۵ کشور تولید علم ژنتیک، سومین کشور تولیدکننده دریچه قلب است و به این موفقیت‌ها افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب سال ۱۳۵۷ انقلاب عقیده بود، افزود: در سال ۱۳۵۷ انقلابی در قطعه‌ای از دنیا رخ داد، انقلاب‌ها در جاهای مختلف دنیا رخ می‌دادند اما آن گردن‌کلفت‌ها از این انقلاب خوش‌شان نیامد. ایران چهارراه اقتصاد دنیا است و بزرگ‌ترین گردش مالی دنیا در خاورمیانه و غرب آسیا انجام می‌شود. نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کند و به تمام دنیا می‌رود و برای همین آن‌ها می‌گفتند تنگه هرمز نباید دست ما باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: نام شیعه با شهادت همراه است و مشیت الهی این بود که حاج قاسم، رئیسی، هنیه و مهدی مهندس بروند و امروز به تنگه خیلی حساسی رسیدیم. باید این غده سرطانی را از بین برد.

خاطرات پزشکان از دوران دفاع مقدس باید به آیندگان ارائه شود

دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم در این آیین گفت: داشته‌های هر مملکتی، گنجینه‌های طلا و ذخایر ارزی آن نیست؛ یکی از بهترین ذخایر، تاریخ و دفاع از موجودیت مملکت است و یکی از بهترین گنیجینه‌های ما دفاع مقدس است.

وی افزود: امنیت، توان نظامی، آرامش و آنچه امروز داریم به برکت خون شهدا و تکیه بر تاریخ است. هر چند در جنگ هستیم و مشکلاتی وجود دارد. هر چه از تاریخ دفاع مقدس می‌گذرد توانمندی‌ها بهتر خود را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این مراسم برای تکریم و تجلیل از کسانی است که در دوران دفاع مقدس خدمات داشتند. در این مقطع خاص همه با تاکید بر این ارزش‌ها، برای ایستادگی و ارائه خدمات و دفاع از دین و وطن آماده هستند.

سرمست بیان کرد: خاطرات دفاع مقدس در سینه این بزرگواران است و خیلی از این خاطرات ثبت نشده‌اند در حالی که هر خاطره درسی برای نسل آینده است، بنابراین خاطرات دوران دفاع مقدس باید ثبت و به آیندگان ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha