• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071007868
  • خبرنگار : 50046

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد

خسارت ۲۸ میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست خراسان شمالی

خسارت ۲۸ میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال متخلفان بیش از ۲۸ میلیارد ریال به محیط زیست استان خسارت وارد کرده‌اند.

حمید فخرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال ۱۷۲ مورد تخلف زیست‌محیطی در استان شناسایی و با ۲۴۹ نفر متخلف برخورد قضایی شد. در این مدت ۲۱ فقره پرونده متخلفان زیست‌محیطی مختومه شد و ۱۵۲ فقره پرونده در جریان رسیدگی است.

وی ادامه داد: امسال ۱۱۰ مورد تعلیف غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت استان شناسایی و محیط‌بانان در این زمینه ۳۶ هزار و ۸۸۵ راس دام را مهار و با عاملان آن برخورد کردند.

وی گفت: نیمه نخست امسال از ۱۹ مورد شروع به شکار پرندگان و چهارپایان جلوگیری شد. در این مدت ۲۱ مورد شکار غیرمجاز پرندگان و ۴۲ فقره شکار غیرمجاز چهارپایان کشف و شناسایی شد و ۳۰۲ مورد وحوش کشف شد. 

فخرانی بیان کرد: در این مدت بیش از پنج میلیارد ریال ضرر و زیان واردشده از متخلفان، وصول شد و بقیه در دست پیگیری است. علاوه بر آن، امسال ۹۹ مورد اخطاریه زیست‌محیطی برای واحدهای مختلف صادر شده است.

وی درباره وقوع حادثه‌های آتش‌سوزی در عرصه‌های تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، گفت: نیمه نخست امسال ۱۰ مورد آتش‌سوزی با مساحت ۳۷۲ هکتار در عرصه‌ها رخ داد که علت آتش سوزی‌ها به‌طور قطع عامل انسانی بوده و چند نفر عامل آتش‌سوزی شناسایی و دستگیر شدند که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت‌شده و پارک‌های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم و مناطق شکار ممنوع مرزی، شمال و شمال غرب سالوک، شاه جهان، باغی و تخت ایران را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha