• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071007779
  • خبرنگار : 50121

مدیر آبفا اردستان:

تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اردستان نیازمند اعتبار ملی است

تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اردستان نیازمند اعتبار ملی است

ایسنا/اصفهان مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان با اشاره به نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی این شرکت برای تکمیل ۲ مجتمع آبرسانی در دست احداث گفت: تنها راه تسریع در تکمیل مجتمع‌های روستایی تأمین اعتبار از محل اعتبارات ردیف ملی و صندوق توسعه ملی است.

علی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون با توجه به کاهش گرمای هوا تنش آبی در شهرستان اردستان به حالت عادی برگشته است ولی تعدادی از روستاهای شهرستان مانند سرهنگچه، سریجهن، خرم‌آباد، کسوج، گلشکنان و... دائماً در فصل گرما و سرما به صورت سیار آبرسانی سیار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۵۰ روستا از شهرستان اردستان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار دارند و به صورت روزانه و یا هر چند روز یک بار آبرسانی با تانکر انجام می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی اداره آب و فاضلاب پایداری آب در روستاها است که در هفته گذشته با توجه به فرسودگی و ظرفیت پائین، مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای پنج با مشارکت بخشداری مرکزی و شورای روستا با هزینه حدود ۷۵۰ میلیون تومان نوسازی و به بهره‌برداری رسید.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان تکمیل مجتمع‌های آبرسانی را یکی از راه‌های کاهش تعداد روستاها عنوان کرد که آبرسانی سیار می‌شوند و گفت: برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی همبرات و برزاوند که تعداد قابل توجهی از روستاهای شهرستان را زیر پوشش آبرسانی سیار خارج می‌کند، حدود ۱۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است که تنها راه تسریع در تکمیل آنها تأمین اعتبار از محل اعتبارات ردیف ملی و صندوق توسعه ملی است.

۳۰ درصد شهر اردستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

عباسی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه فاضلابِ قسمتی از شهر اردستان، گفت: برای تکمیل خط فاضلاب در محدوده شعبه تأمین اجتماعی اردستان حدود ۸۵۰ متر شبکه با هزینه ۳ میلیارد تومان اجرا شده است. امسال نیز حدود دو میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب در قسمت‌های اولویت‌دار اردستان تخصیص دادیم که تا پایان سال اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون حدود ۳۰ درصد از شهر اردستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و برای تکمیل کل شهر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در تلاش هستیم تا با ورود بخش خصوصی بخشی از این هزینه تأمین شود.

 مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان یکی از برنامه‌های اداره آب و فاضلاب را نوسازی شبکه آبرسانی عنوان کرد و گفت: با تلاش همکاران ما در بخش حوادث در شش ماه نخست امسال حدود هفت کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی انجام شده و تا حدی زیادی از پرت آب جلوگیری کرده است.

عباسی با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان حدود ۵۷۰ کیلومتر شبکه آبرسانی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده حدود ۲۵ درصد از شبکه آبرسانی فرسوده و نیاز به اصلاح و تعویض دارد. بیشترین شبکه‌های فرسوده آبرسانی در روستاهای شهرستان و بافت‌های فرسوده شهری قرار دارد که با توجه به محدودیت اعتباری که در اختیار داریم به مرور و سالانه بخشی از آن نوسازی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha