• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071007753
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد در آیین شور عاطفه‌ها:

دانش‌آموزان در حوادث امروز جهان اندیشه کنند

دانش‌آموزان در حوادث امروز جهان اندیشه کنند

ایسنا/یزد آیین «شور عاطفه‌ها» جهت تامین مایحتاج دانش آموزان بی بضاعت همزمان با دیگر مدارس استان یزد، به طور نمادین با حضور مسئولان در دبیرستان فرزانگان حکیم‌زاده شهر یزد برگزار شد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز سه شنبه دهم مهرماه در این مراسم ضمن تسلیت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و قدردانی از برگزاری این مراسم و حسنه نیک، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید در رابطه با پیرامون خود و حوادث امروز جهان تفکر و اندیشه کنند.

وی با بیان این که خداوند همه عالم را با تمام نظم آن برای تعالی انسانها خلق کرده است، گفت: باید در این مورد تفکر کنیم که آیا خلقت انسان در این دنیایی که خداوند هم عالم را برای او خلق کرده، بی هدف بوده است؟

دانش‌آموزان در حوادث امروز جهان اندیشه کنند

امام جمعه یزد اظهار کرد: قطعاً خلقت انسان برای شکل گیری این همه ظلم و ستم و فساد امروز در دنیا نبوده بلکه هدف نهایی در این رابطه، رسیدن انسان به کمال و دستیابی به خصلت‌های پاک الهی بوده است.

وی با اشاره به خدعه دشمنان برای دور کردن دانش اموزان ما از تفکر و تعقل، گفت: انقلاب اسلامی تلاش دارد با کمک خداوند متعال در مسیر رشد انسانها در تمام ابعاد وجودیشان حرکت و همت کند.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که عمر مفید با خدمت به مردم حاصل خواهد شد، گفت: باید اثرگذاری خود در رشد و نجات جامعه را با تفکر و تلاش افزایش دهیم.

دانش‌آموزان در حوادث امروز جهان اندیشه کنند

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با اشاره به برگزاری این مراسم به صورت همزمان در مدارس استان و کشور، شهادت دبیر کل حزب الله را تسلیت گفت.

وی تلاشها و سختی‌های این بزرگمرد در راه نجات مردم را که در نهایت منجر به شهادت وی در این مسیر شد را یادآوری و عنوان کرد: قطعاً حرکت امروز دانش آموزان در برنامه‌هایی مانند شور عاطفه‌ها، تمرین و تلاشی برای رسیدن به جایگاهی است که بتوانیم برای آسایش و نجات دیگران موثر واقع شویم.

رحیمی نژاد با تاکید بر این که چنین حرکتهایی باید به فرهنگ در جامعه اسلامی ما تبدیل شود، اظهار کرد: جدا از ارزش‌ها و تعالیم اسلامی، باید توجه داشته باشیم که سلامت اجتماع اسلامی مگر با محبیت و دلسوزی، حفظ نخواهد شد.

دانش‌آموزان در حوادث امروز جهان اندیشه کنند

«محمد شجاعان» مدیر کل کمیته امداد استان یزد هم در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سید الشهداء مقاومت، شهید «سید حسن نصرالله»، اظهار کرد: در استان یزد بالغ بر هفت هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که این دانش آموزان از نظر امکانات مادی برای تامین مایحتاج زندگی خود نیز دچار مشکل هستند.

وی گفت: وظیفه داریم به عنوان همنوع به این افراد بی بضاعت که می‌توانند آینده سازان کشورمان باشند کمک کنیم چرا که اگر کمکهای مردمی نباشد نه تنها این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل بلکه برای زندگی روزمره با مشکل مواجه خواهند بود.

شجاعان عنوان کرد: خوشبختانه به همت خیرین استان تاکنون برای پنج هزار دانش‌آموز بی بضاعت، لوازم تحصیل تهیه و بین آنها توزیع شده و امیدواریم با برگزاری مراسم‌های شور عاطفه‌ها و همین کمک‌های خرد دانش‌آموزان سراسر استان، مایحتاج تحصیل این دو هزار دانش‌آموز را نیز تامین کنیم.

این مسئول در پایان تاکید کرد: هر اندازه همت کرده و به همنوعان خود کمک کنیم، هم مرضی خداوند متعال است و هم در زندگی مادی ما اثرات خوبی خواهد داشت.

دانش‌آموزان در حوادث امروز جهان اندیشه کنند

در این مراسم که با حضور «مهران فاطمی» استاندار و جمع دیگری از مسئولان استان برگزار شد، مسئولان و دانش آموزان پاکتهای مهربانی خود برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت تقدیم کردند.

به گزارش ایسنا، خیرین و مردم نوع دوست استان یزد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و همچنین با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ در این امر خیر شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha