• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071007672
  • خبرنگار : 50649

آرامگاه خواجه اهل راز شیراز میزبان برنامه «محفل» می‌شود

آرامگاه خواجه اهل راز شیراز میزبان برنامه «محفل» می‌شود

ایسنا/فارس در بیست و نهمین نشست شورای قرآن استان فارس مصوب شد تا برنامه پرطرفدار «محفل» همزمان با ایام بزرگداشت حافظ در جوار آرامگاه خواجه اهل راز در شیراز برگزار شود.

بیست و نهمین نشست شورای قرآن استان فارس با موضوع محافل قرآنی امروز، ۱۰ مهرماه به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس در شیراز برگزار شد.

در این نشست مباحثی در خصوص اجرای برنامه «محفل» به میزبانی شهر شیراز مطرح و مقرر شد مطابق توافق به عمل آمده بین عوامل برنامه فاخر محفل و سپاه پاسداران استان این برنامه در ایام بزرگداشت حافظ و در مکان حافظیه برگزار شود و اعضای شورای قرآن نیز از این رویداد قرآنی مهم به هر نحو ممکن حمایت کنند.

در نشست مذکور مباحثی پیرامون مخاطبین مراسم و فضاسازی حافظیه پیشنهاداتی ارائه شد. همچنین در ادامه جلسه برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دهمین محفل قرآنی از سلسله محافل قرآنی بشری برای روز ۱۷ آبان مصادف با میلاد حضرت زینب(س) انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست درباره این محفل گفت: در سلسله محافل قرآنی بشری، هر ماه یک محفل قرآنی با حضور گسترده آحاد مردم و جامعه قرآنی و اجرای ممتازین استانی و یک نفر قاری بین‌المللی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع بیان کرد: دومین کارگاه تخصصی آموزشی بشری با تدریس قاری بین‌المللی مدعو و ممتازین قرآن استان در حاشیه محفل بشری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست اجرای مراسم رسمی جهت رسمیت بخشیدن به شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن کریم استان با حضور مدیران ارشد استانی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بود که در این زمینه مباحثی مطرح شد.

قانع در این رابطه نیز گفت: اعضای شورای قرآن فعلی که به زودی به شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن کریم استان ارتقا خواهد یافت، مدیران قرآنی از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، حرم مطهر شاهچراغ(ع)، معاونت تعلیم و تربیت سپاه، معاونت فرهنگی شهرداری شهر شیراز، دستیار قرآنی استاندار، جامعه قرآنی عصر، اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان هستند که با نظارت و مدیریت معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، در حوزه‌های مختلف قرآنی با هم تعامل و همفکری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: از سال ۱۴۰۱ که شورای قرآن در فارس فعال شده در شهر شیراز و سطح استان شاهد خیرات و برکات این تعاون و همدلی بوده‌ایم و امیدواریم روز به روز در سایه الطاف صاحب قرآن گسترده‌تر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha