• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070907522
  • خبرنگار : 50666

اصفهان پاییزی در انتظار جشنوارۀ گل‌های داووی

اصفهان پاییزی در انتظار جشنوارۀ گل‌های داووی

ایسنا/اصفهان مدیر مجموعۀ آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان از برپایی جشنوارۀ گل‌های داوودی در این مکان خبر داد و آن را یک جاذبۀ گردشگری دانست.

حسین وثوقی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: گل‌های داوودی گل‌های فصل پاییزند. بر این اساس، بیش از ۲۵هزار گلدان گل داوودی در حدود ۱۵ گونه و رنگ و طرح متفاوت در باغ گل‌های اصفهان کاشته شده است. نهایتاً تا ۱۸ مهرماه نیز تمامی این گل‌ها شکوفا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه بازدید عمومی دارد، یادآور شد: گل‌های داوودی نمو خاصی به باغ می‌دهند و باتوجه‌به تعداد و تنوعشان باید گفت که نوعی جشنواره است. یک بازدیدکننده وقتی به باغ وارد شود، می‌تواند یکجا و در یک مساحت کوچک گونه‌های رنگ‌به‌رنگی از گل‌های داوودی را نظاره کند.

مدیر مجموعۀ آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان با تأمل بر تنوع گونه و رنگ و طرح متفاوت این داووی‌ها توضیح داد: داوودی گل‌ریز، گل‌درشت، پاکوتاه، متوسط و دسته‌گلی فقط شماری از آن‌هاست. این جشنواره پس از تابستان گرم و کم‌آبی‌ها قطعاً طراوت، تازگی و جلوه‌ای نو به شهرمان می‌دهد.

وثوقی بازدید از باغ‌ گل‌ها را در فصل پاییز فرصت دانست و اظهار کرد: پاییز باغ گل‌ها با گل‌های داوودی شادابی و خرمی ویژه‌ای پیدا خواهد که امیدوارم شهروندان و گردشگران فرصت دیدار از آن غنیمت بدانند. عمر این گل‌های فصل پاییز و تماشای شادابی آن‌ها نیز بین ۲۰ تا ۳۰ روز است.   

 وی ضعف اطلاع‌رسانی‌ را یکی از مسائل مجموعۀ آموزشی و تفریحی باغ‌ گل‌های اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: اماکن شاخصی مانند میدان نقش جهان، پل‌های تاریخی شهر و کاخ چهستون جزو اهداف گرشگردی شناخته‌شده و نامی هستند. اما متأسفانه وقتی یک گردشگر به اصفهان وارد می‌شود از ظرفیت‌های متنوع این باغ اطلاعی ندارد.

مدیر مجموعۀ آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان بیان کرد: ما واقعاً نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده‌تری هستیم. رادیو، تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در شناخت خود مردم اصفهان و دیگر هم‌وطنان کمک‌کننده باشند.

وثوقی باغ‌ گل‌ها را از ظرفیت‌های ارزشمند شهر اصفهان خواند و گفت: باغ گل‌های اصفهان از ۷ صبح تا ۱۱ شب به روی مردم گشوده است. چه یک نفر و چه ۱۰هزار نفر در طول روز به باغ‌ گل‌ها بیایند، ما مشتاقانه پذیرای آنان و آمادۀ خدمتیم، یعنی آماده‌سازی باغ هر روز انجام می‌شود و شرایط نمایشگاهی دارد. از مردم دعوت می‌کنیم که با خانواده و دوستان به باغ بیایند و امیدواریم که حال و هوا و روحیۀ رضایت‌بخشی از این دیدارها به دست آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha