• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403070907438
  • خبرنگار : 71613

مومنی‌مقدم:

با پیمان اکبری رقابت دوستانه‌ای دارم/ پیاتزا اسم بزرگی است

با پیمان اکبری رقابت دوستانه‌ای دارم/ پیاتزا اسم بزرگی است

سرمربی تیم صنعتگران امید در مورد آغاز لیگ برتر والیبال و تقابل با پیمان اکبری در هفته نخست این رقابت‌ها گفت: پیکان برای چند تیم اول بسته شده است و کادرفنی بسیار خوبی دارد. سالیان سال با آقای اکبری کار کرده‌ایم و دوست ۳۰ ساله هستیم اما در زمان مسابقه رقیب هستیم و رقابت ما دوستانه است.

به گزارش ایسنا، سی‌وهشتمین دوره لیگ برتر والیبال از چهارشنبه، یازدهم مهر با برگزاری همزمان ۶ دیدار در شهرهای یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان آغاز می‌شود.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران ۱۳ تیم‌ شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در هفته نخست نماینده سیرجان مدافع عنوان قهرمانی استراحت دارد.

تیم صنعتگران امید که با سرمربیگری غلامرضا مومنی مقدم نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند، در هفته نخست به مصاف پیکان تهران می‌رود.

بازیکنان خوب خارج از ایران هستند

مومنی مقدم در گفت‌گو با ایسنا در مورد ارزیابی خود از لیگ برتر بیان کرد: فکر می‌کنم منهای دو، سه تیم اول که بازیکنان تیم‌های ملی را جذب کرده‌اند و شاید متمایز باشند، امسال جدال بین سایر تیم‌ها نزدیک و جذاب باشد. با توجه به اینکه بازیکنان خوبمان هم خارج از ایران هستند، ‌فرصت خوبی برای جوانان است که خودشان را نشان دهند و تجربه کسب کنند. از نظر کیفی هنوز هیچ نظری ندارم و باید لیگ شروع شود.

حریف دست و پا بسته‌ای نیستیم

او با بیان اینکه باشگاه صنعتگران بعد از قهرمانی در لیگ دسته یک، امسال در لیگ برتر حضور دارد، ‌ ادامه داد: مدیران ارشد باشگاه با تفکرات حرفه‌ای پروسه‌ای دو، سه ساله در نظر گرفته‌اند که در لیگ بمانند و گام به گام جلو بروند. تیم ما تلفیقی از تعداد محدودی بازیکنان لیگ برتری، تعدادی بازیکن خوب سال گذشته تیم، ۶ -۷ بازیکن تیم ملی جوانان و یک بازیکن تیم ملی زیر ۱۷ سال است که با همه آنها قرارداد سه ساله بلندمدت داریم. این موضوع به نفع بازیکنان است. باشگاه ما حمایت از تیم‌های ملی پایه را از برنامه‌های خود می‌داند که از مهندس محور مدیرعامل و آقای مصلح‌آبادی قائم مقام باشگاه که زحمت زیادی برای تشکیل تیم کشیدند، تشکر می‌کنم. با توجه به حضور در لیگ برتر دوست داریم بهترین کیفیت خود را نشان بدهیم، والیبال خوب را نمایش بدهیم و نسبت به بودجه و هدفگذاری باشگاه نتیجه لازم را هم کسب کنیم.

مومنی مقدم افزود: تیم‌های بسیار خوبی در لیگ حضور دارند و نسبت به تیم ما هزینه بسیار زیادی انجام داده‌اند اما ما هم حریف دست و پا بسته‌ای نیستیم. سعی می‌کنیم بهترین کیفیت خود را به نمایش بگذاریم. متاسفانه چند بازیکن ما مصدوم شده‌اند و ممکن است آنها را اوایل فصل در اختیار نداشته باشیم. آقای علیرضا بهبودی کاپیتان تیم مصدوم است. امیدوارم زودتر برگردد. البته بازیکن جایگزین داریم که انگیزه لازم را دارد. هدف اصلی ما انجام بازی گروهی است و اینکه بچه‌ها با هم همدل و دوست باشند و کاری که در طول فصل و تمرینات انجام داده‌ایم در مسابقات ارائه بدهند.

با اکبری رفاقت دوستانه داریم

مومنی مقدم در مورد تقابل با پیمان اکبری در دیدار اول در حالی که این دو مربی سال‌ها کنار هم در پیکان کار کرده‌اند، گفت: پیکان تیم سوم فصل قبل بود و امسال هم قطعا برای حضور در جمع چند تیم اول بسته شده است. کادرفنی بسیار خوبی هم دارد. سالیان سال با آقای اکبری کار کرده‌ایم. رفاقت و رقابت هر دو کنار هم است؛ ما دوست ۳۰ ساله هستیم اما در زمان مسابقه رقیب هستیم. رقابت ما دوستانه است. امیدوارم بازی خوبی از دو تیم شاهد باشیم.

او ادامه داد: هر دو دوست داریم برای تیم‌هایمان بهترین نمایش و عملکرد را داشته باشیم اما همچنان دوست هستیم. این مسابقات زیاد پیش می‌آید. امیدوارم مسابقه خوبی شود.

لیگ از بازیکن باکیفیت خالی شده است

این مربی والیبال در واکنش به اینکه لیگ ایران از بازیکن بزرگ و تاثیرگذار خالی شده است، بیان کرد: این موضوع درست است. تیم‌های فولاد سیرجان و شهداب سعی کرده‌اند بازیکنان خود را حفظ و تیم‌شان را تقویت کنند. از طرفی تیم طبیعت هم با جذب بازیکنان ملی‌پوش متمایزتر از تیم‌های دیگر است اما بازیکنان باکیفیت خوبی که داشتیم از کشور خارج شده‌اند و طبیعی است که لیگ ما از نظر کیفیت بازیکن خالی شده است. البته فرصت خوبی برای جوانان است که در خود را نشان بدهند.

چهار تیم مدعی اصلی قهرمانی هستند

او در پاسخ به این سوال که با توجه به ترکیب تیم فولاد سیرجان و قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های آسیا، قهرمان لیگ قابل پیش‌بینی است؟ گفت: طبیعی است. سیرجان سال گذشته قهرمان لیگ و امسال هم قهرمان جام باشگاه‌ها شد. از طرفی تیم خود را هم تقویت کرده است. مطمئنا یکی از شانس‌های قهرمانی محسوب می‌شود. در کنارش تیم‌های شهداب، طبیعت و حتی تیم پیکان هم شانس قهرمانی دارند. مهم این است که عملکردشان در طول فصل چگونه باشد. برخی مسائل مثل مصدومیت بازیکنان، رفت و برگشت‌ها و سختی لیگ غیرقابل پیش‌بینی و تاثیرگذار است. با شروع لیگ و تا نیم‌فصل وضعیت خیلی از تیم‌ها مشخص می‌شود. البته در نیم فصل می‌توانند خود را تقویت کنند.

پیاتزا اسم بزرگی است

مومنی مقدم در بخش دیگر این گفت‌گو به تیم ملی والیبال و انتخاب پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی اشاره کرد و گفت: فدراسیون در این مورد عملکرد خیلی خوبی داشت. با آوردن آقای پیاتزا که از مربیان خوب دنیاست نشان داد برای رسیدن والیبال به جایگاه اصلی خود، هدف‌سازی چند ساله دارد. از آنجایی که تعدادی از بازیکنان خوب و باکیفیت ما بازنشسته شده‌اند یا بازی نمی‌کنند به یک مربی نیاز داریم که بازیکنان جوان را حرفه‌ای بار بیاورد تا در مسابقات بین‌المللی، لیگ ملت‌ها، قهرمانی جهان و حتی المپیک خوب کار کنند. مهم این است که از نظر زیرساخت‌ها و اردوها این بازیکنان شرایط خوبی داشته باشند تا بتوانند در کنار تفکرات مربی خوبی مثل پیاتزا عملکردشان را نشان دهند و مردم راضی باشند.

او در پاسخ به این سوال که با این حساب پیاتزا می‌تواند والیبال ما را از این شرایط خارج کند و ارتقاء بدهد، بیان کرد: نمی‌شود با قطعیت این موضوع را گفت اما وقتی به رزومه پیاتزا نگاه می‌کنیم اسم، اسم بزرگی است و با بازیکنان بزرگی کار کرده است. به نظرم انتخاب خوبی بود. مربیان بزرگی در دنیا داریم و پیاتزا یکی از آنهاست که با آوردنش به اهداف‌مان خیلی نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha