• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070907329
  • خبرنگار : 50093

مجید مرتضایی:

تیم ملی فوتسال افغانستان در آینده می‌تواند در حد ایران شود

تیم ملی فوتسال افغانستان در آینده می‌تواند در حد ایران شود

ایسنا/خراسان رضوی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: تیم ملی فوتسال افغانستان می‌تواند آینده خوبی پیش‌رو داشته باشد.

مجید مرتضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی فوتسال اظهار کرد: چهار رکن اصلی از جمله فدراسیون فوتبال افغانستان، مدیریت تیم ملی فوتسال افغانستان، کادرفنی و بازیکنان در عملکرد تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی نقش داشتند.

وی افزود: از روز اول میان بازیکنان جا انداختیم که نسبت به سایر تیم‌های صاحب سبک در فوتسال چیزی کم ندارند. همین موضوع باعث شد تیم ملی فوتسال افغانستان بازی‌های جسورانه‌ای انجام دهد. اگر هر یک از بازی‌های افغانستان را تماشا کرده باشید، جذابیت و هیجان را در بازی‌های افغانستان شاهد بوده‌اید.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: ما دوست داشتیم جسورانه و شجاعانه بازی کنیم و مانند ترسوها نباشیم. اصطلاحی به بازیکنانم آموخته بودم که اگر قرار است بمیرید، ایستاده بمیرید. اگر شکست می‌خورید، به همه ثابت شود که تا ثانیه‌های پایانی تلاش کرده‌اید.

مرتضایی بیان کرد: تیم ملی افغانستان برای همه تازگی داشت و برای همه تیمی ضعیف قلمداد می‌شد، اما در ۳ دقیقه پایانی بازی با پاراگوئه پاورپلی کرده و مدام روی دروازه این تیم موقعیت ایجاد می‌کردیم. تیمی که در کنار برزیل و آرژانتین همیشه جزو ۳ تیم برتر آمریکای جنوبی است.

وی ادامه داد: شکل بازی افغانستان باعث شده بود نگاه‌ها در دنیا به این تیم جذب شود. این اتفاقات و شور و هیجان را بازیکنان جوان رقم می‌زدند. تیم ملی فوتسال افغانستان جوان‌ترین تیم مسابقات بود. فکر می‌کنم این نسل از فوتسال افغانستان می‌تواند ۱۵ سال در کنار یکدیگر بازی کنند. میانگین سنی تیم ملی فوتسال افغانستان ۲۱.۵ سال بود و این بازیکنان می‌توانند در ۴ دوره آتی جام جهانی هم شرکت کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان اضافه کرد: تیم ملی فوتسال افغانستان می‌تواند آینده خوبی پیش‌رو داشته باشد. تنها مشکل افغانستان کم‌تجربگی در گلزنی است که این مشکل نیز فقط با کسب تجربه حل می‌شود. قطعا در آینده تیم ملی فوتسال افغانستان می‌تواند تیمی در حد تیم ملی ایران شود و برای رقبایش خطرناک باشد.

مرتضایی در خصوص همکاری‌اش با تیم ملی فوتسال افغانستان خاطرنشان کرد: قرارداد ما با تیم ملی فوتسال افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۴ بوده است. من نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. به صورت رسمی پیشنهادی برای تمدید قرارداد نداشته‌ایم، اما معاونت تربیت‌بدنی دولت افغانستان ابراز تمایل کرده‌اند که کادرفنی ایرانی کارش را در تیم ملی افغانستان ادامه دهد، اما باید منتظر بمانیم که شرایط ما نیز چگونه پیش خواهد رفت که برای ادامه همکاری با تیم ملی فوتسال افغانستان تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha