• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070907276
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

طرح هادی در بیش از ۴۰۰ روستای استان زنجان بازنگری شد

طرح هادی در بیش از ۴۰۰ روستای استان زنجان بازنگری شد

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان‌ گفت: ۱۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم‌سازی امسال در استان زنجان اعطا خواهد شد.  

رضا خواجه‌ای امروز (دوشنبه، نهم مهر ماه) در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه ۱۵۳ روستا در استان داریم که روی خط گسل زلزله‌اند، اظهار کرد: تاکنون در این روستاها ۱۰ هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند، اما بانک‌های عامل اگر همراهی داشته باشند این کار به سرعت پیگیری خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی سال گذشته ۴۵۰۰ فقره در حوزه روستایی بود که رشد سه برابری را در صورت مشارکت بانک‌ها شاهد خواهیم بود، ادامه داد: با ارائه این تسهیلات مقاوم‌سازی روستاهای استان به ۶۹ درصد خواهد رسید. 

خواجه‌ای با اشاره به بازپرداخت و درصد این تسهیلات، بیان کرد: طرح هادی ۴۱۹ روستای استان بازنگری شده است و ۲۵۴ روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هستند.‌

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بازنگری طرح هادی روستایی نقش بسزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت. 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۴.۵ درصد است که استان زنجان در این زمینه بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد، ادامه داد: طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می‌شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اینکه اقدامات زیربنایی این نهاد انقلابی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا، همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد، اظهار کرد: طرح سنددار کردن اراضی روستایی طرحی با مزایای فراوان و با هزینه‌ای بسیار پایین برای روستایی‌ها در نظر گرفته شده است که موجب دلگرمی روستایی‌ها برای سکونت در روستاها و در نتیجه تحقق رشد تولید در این مناطق می‌شود. 

خواجه‌ای بیان کرد: تاکنون برای ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میزان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است. 

او تاکید کرد: رویکرد دولت، تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.  

وی یادآوری کرد: تا امروز ۱۰ هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده‌ و برای تحقق اهداف، نقش بانک‌ها کلیدی است و اگر همکاری به‌موقع نباشد نمی‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان درباره نقش این نهاد در مدیریت مجموعه گاوازنگ و بهبود وضعیت این منطقه، گفت: در بحث ساماندهی گاوازنگ ما پیشنهاد دادیم و برای حل مشکلات منطقه اعلام آمادگی کردیم؛ اما به علت شهری بودن این منطقه تولی‌گری آن به مجموعه دیگری واگذار شد و اکنون عملاً بنیاد مسکن وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha