• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070907221
  • خبرنگار : 50225

در مراسم بزرگداشت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شد؛

سیدحسن نصرالله شاگرد ‌مکتب‌ امام(ره) بود

سیدحسن نصرالله شاگرد ‌مکتب‌ امام(ره) بود

ایسنا/خوزستان مراسم بزرگداشت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز در شورای شهر اهواز برگزار شد.

محمدمهدی مطیعی رئیس شورای شهر اهواز در جلسه شورای شهر اهواز که امروز (۹ مهرماه) به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس و شهادت سیدحسن نصرالله برگزار شد، اظهار کرد: به تعبیر حضرت آقا، عرصه دفاع مقدس دانشگاه عظیمی است که اگر تا ۵۰ سال آینده تدریس و به ‌آن پرداخته شود هنوز مطلب برای ارائه در مورد ‌آن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله افزود: محور مقاومت در دین خدا و مکتب متعالی تشیع به افراد وابسته نیست. کارها به واسطه انسان‌ها پیش می‌رود اما با فقدان‌ آن‌ها معطل و بر زمین نخواهد ماند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: هر کدام از ما هر پست و منصبی داشته باشیم باید پست را تحویل دهیم اما حین انجام وظیفه مشخص می‌شود که چگونه پست را دریافت کرده‌ایم و چگونه آن را تحویل می‌دهیم.

مطیعی عنوان کرد: از پیامبر خدا(ص) و امام علی (ع) که بالاتر نداشتیم، آن‌ها هم به رحمت خدا رفتند. امام راحل که بزرگ‌ترین انقلاب قرن را رقم زد نیز رفت. شهید رئیسی نیز رفت همچون باهنر، رجایی و بهشتی که پست خود را تحویل دادند و رفتند و شیوه رفتن‌شان و تحویل دادن پست‌شان را خودشان انتخاب کردند و آن هم شهد شیرین شهادت بود.

وی افزود: سید حسن نصرالله مجاهد خستگی‌ناپذیر آنقدر مجاهدت کرد که در حال مجاهدت هم به فیض شهادت نائل شد. مهم نیست اکنون در چه راهی هستیم آنچه مهم است این است که چگونه به پایان راه برسیم.

در ادامه رضا امینی شهردار اهواز با تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت از جمله سردار نیلفروشان گفت: سید حسن نصرالله شاگرد مکتب امام(ره) بود و عمر خود را صرف دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

وی افزود: دنیای اسلام بر اثر ددمنشی و خوی وحشی رژیم صهیونیستی، عزیزی را از دست داد و داغ سنگین دیگری بر دل جهان اسلام و آزادی‌خواهان سراسر دنیا گذاشت. خون این شهید، یک بار دیگر درخت تنومند اسلام را آبیاری می‌کند و جبهه مقاومت، مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از گذشته به هدف پایانی خود که حذف نهایی غده سرطانی از منطقه است، می‌رسد.

امینی با اشاره به گذشت یک سال از جنایات اسرائیل در غزه بیان کرد: علاوه بر این، حملات ناجوانمردانه این رژیم به جنوب لبنان، سوریه، عراق و شهادت آقای هنیه در کشورمان رخ داده است و دنیای بی‌غیرت و بی‌عمل، این جنایات رژیم جعلی را نظاره می‌کند.

شهردار اهواز گفت: امیدواریم شاهد پیروزی بزرگ و نهایی جبهه مقاومت باشیم.

در ادامه سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: در جنگ تحمیلی هیچ همراهی نداشتیم و تنها بودیم. از طرف دیگر تحریم بودیم و هیچ سلاح و کمک مناسبی برای مقابله با دشمن و دفاع نداشتیم.  

وی با بیان اینکه یکی از برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی شأن پیدا کردن مردم است، افزود: دشمنان اتحاد همه‌جانبه‌ای برای ساقط کردن جمهوری اسلامی و تجزیه کشور داشتند اما ما با مظلومیت در مقابل دشمن ایستادیم. در آن دوران چهار امام جمعه در محراب نماز به شهادت رسیدند.

شاهوارپور با اشاره به دو راهبرد اصلی دشمنان بیان کرد: امنیت اسرائیل در خاورمیانه و غرب و خروج انرژی به صورت مفت و ارزان از منطقه برای کارخانه‌های غرب دو راهبرد اصلی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه امنیت اسرائیل همواره متزلزل بوده است، گفت: آن‌ها دو بار به لبنان حمله کردند اما با تلفات زیادی شکست خوردند و عقب‌نشینی کردند. این جنایات چیز جدیدی نیست و ماهیت حیات رژیم صهیونیستی و استکبار، ترور است و در مقابل این حوادث باید احساس کنیم این‌ها درس‌ها و آزمایش‌هایی هستند که در مقابل آن‌ها باید خودمان را امتحان کنیم و دلمان نلرزد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: اکنون همه مردم دنیا متوجه شده‌اند جبهه باطل، جبهه آمریکا و اسرائیل است و جبهه مظلوم و حق، مردم غزه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha