• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070907171
  • خبرنگار : 71402

مسکو: روابط اقتصادی ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در حال توسعه است

مسکو: روابط اقتصادی ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در حال توسعه است

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت روابط اقتصادی روسیه و ایران در همه زمینه‌ها از جمله تجارت در حال توسعه است.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که ترور و به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله به بی‌ثباتی جدی در منطقه منجر شده است. او گفت: «بمباران مناطق مسکونی در لبنان تلفات سنگینی به بار آورده است و فاجعه انسانی مشابه غزه ایجاد خواهد کرد.»

دیمیتری پسکوف تاکید کرد که بمباران‌های بی‌رویه و کورکورانه مناطق مسکونی در لبنان به ناچار به یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد و مسکو عمیقا نگران این موضوع است.

روز شنبه، جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان تایید کرد که سید حسن نصرالله در حمله هوایی روز جمعه رژیم صهیونیستی به بیروت به شهادت رسیده است.

در هیمن رابطه پسکوف به خبرنگاران گفت: «طرف روسی چنین اقداماتی را محکوم می‌کند. ما معتقدیم که این اقدامات منجر به بی‌ثباتی قابل توجهی در وضعیت منطقه شده است. مهمتر از همه، بمباران بی‌رویه مناطق مسکونی در لبنان منجر به تعداد زیادی تلفات انسانی می‌شود. به ناچار این منجر به یک فاجعه انسانی که ما در غزه شاهد آن هستیم، می‌شود.»

این سخنگو افزود: «خطر وقوع یک جنگ بزرگ در خاورمیانه پس از ترور دبیرکل حزب‌الله بسیار زیاد است.»

تغییر دکترین هسته‌ای

سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که مسکو می‌خواهد بیش از حد به تغییرات در دکترین هسته‌ای در چارچوب عملیات نظامی ویژه خود اشاره نشود.

پسکوف به خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا کرملین حملات پهپادی به مناطق روسیه را در پس‌زمینه تغییرات دکترین هسته‌ای، به‌عنوان تلاشی تحریک‌آمیز می‌بیند یا خیر، گفت: «راستش، نیازی به توسل بیش از حد به این سند نیست... عملیات نظامی ویژه به خودی خود ادامه می‌یابد.»

دیمیتری پسکوف گفت که تصمیم برای اصلاح دکترین هسته‌ای مهم است و همه تغییرات بر این اساس رسمی خواهد شد.

روابط اقتصادی روسیه و ایران

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه همچنین گفت که روابط اقتصادی روسیه و ایران در همه زمینه‌ها از جمله تجارت در حال توسعه است.

پسکوف در واکنش به گزارش رسانه‌ها گفت: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که روابط تجاری و اقتصادی ما با ایران در حال توسعه است. این روابط در همه زمینه‌ها و البته تجارت در حال توسعه هستند. تجارت متقابل در حال رشد است. بنابراین، در اینجا این روند عادی دو کشور است که علاقه‌مند به توسعه روابط دوجانبه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha