• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403070906964
  • منبع : ایمیدرو

بیانیه ایمیدرو درخصوص بروز حادثه معدن زغال‌سنگ طبس

بیانیه ایمیدرو درخصوص بروز حادثه معدن زغال‌سنگ طبس

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در بیانه‌ای ضمن ابراز تاسف مجدد پیرامون حادثه معدن زغال‌سنگ طبس، بر طرحی مطالب مختلفی از سوی اشخاص و گروه‌های مختلف در باب ارتباط این حادثه با این سازمان اشاره کرده و در این بیانه به تبیین مسائل پرداخته است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در پی بروز حادثه غم انگیز شرکت زغال‌سنگ معدنجو در منطقه زغال‌سنگ طبس در شامگاه ۳۱ شهریور ماه و فوت تعدادی از همکاران  معدنچی در این حادثه، مطالب مختلفی از سوی اشخاص و گروه‌های مختلف در باب ارتباط این حادثه با سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) طرح شده است که نیازمند تبیین مسائل از سوی این سازمان دارد.

در متن این بیانه آمده است که "سازمان ایمیدرو ضمن عرض تسلیت مجدد به تمامی خانواده معدنچیان و مردم به اطلاع می‌رساند:

 شرکت زغال‌سنگ معدنجو متعلق به بخش خصوصی بوده و هیچ ارتباط سهامی با سازمان ایمیدرو ندارد، هر چند از ساعات اولیه این اتفاق، تمام امکانات و همکاران مجرب خود را برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام کرده و مطابق با الزامات قانونی نظارت بر عملکرد این شرکت جزو وظایف سازمان ایمیدرو نبوده است.

سازمان ایمیدرو حسب وظایف خود در خصوص تامین زیرساخت‌ها، تجهیزات و توانمندسازی معادن زغال‌سنگ برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده و در دست اجرا دارد که می‌توان به ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات و برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان بخش کارگری و کارشناسی اشاره کرد.

بطور خاص در خصوص موارد مرتبط با ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات زغال‌سنگ به اطلاع می‌رساند. ساخت این پایگاه‌ها از تکالیف ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان بوده که حسب اعتبارات پرداختی و مشکلات مرتبط شش پایگاه در شش منطقه زغال‌سنگی کشور در دست ساخت و تجهیز است. با توجه به هدف اولیه، ساخت و تجهیز این پایگاه‌ها در مناطق مختلف کشور به منظور ارائه خدمات پشتیبانی مدیریت بحران (سطح دو) به معادنی است که دچار بحران شده و امکانات امداد و نجات معدن تکافوی کنترل بحران را ندارند و حسب مورد از امکانات این پایگاه‌ها جهت کنترل بحران استفاده خواهد شد. با توجه به این هدف، تاکنون وظایف نظارتی و ایمنی برای این پایگاه‌ها تعریف نشده است.

سازمان ایمیدرو حسب وظایف و تکالیف ابلاغی، خود را ملزم به تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه ارتقای سطح فنی و ایمنی معادن و صنایع معدنی کشور می‌داند و در این زمینه برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد.

امید است با بررسی علل بروز این حادثه و اجرای برنامه‌های مناسب، دیگر بار شاهد بروز این نوع حوادث نباشیم و همه‌ کارگران کشور همیشه به سلامت به خانه برگردند. "

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha