• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070906894
  • خبرنگار : 71505

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

طراحی اطلس آسیب‌های روانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

طراحی اطلس آسیب‌های روانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند، گفت: برای ایجاد تحولات در این حوزه ما نقشه راه ترسیم کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، کاظمی در حاشیه برگزاری نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اتفاق بسیار بزرگی رقم خورد و حرکت جدیدی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با محوریت نظام تعلیم و تربیت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور آغاز شد. مجموعه نظام تعلیم و تربیت می‌تواند در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر برنامه دقیق دستاوردهای بسیاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد تحول در این حوزه باید نقشه راهی ترسیم کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند، آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند لذا باید بزرگترین دغدغه مسئولین نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد؛ برهمین اساس آموزش و پرورش ظرفیت‌های بزرگی دارد و می‌تواند در مسیر ارتقاء دانش و آگاهی خانواده‌ها برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشد.

کاظمی ادامه داد: شبکه شاد بزرگترین شبکه آموزش کشور با روزانه ۱۰ میلیون بازدید می‌تواند در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ظرفیت سامانه هوشمند نماد، که یک ابرسامانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است نیز می‌تواند در مسیر پیشگیری از اعتیاد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر فعالیت‌های مشترک گسترده با حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها افزود: امیدواریم با پیشنهادات ارائه شده، این شبکه قوی‌تر و عملیاتی‌تر به کار خود ادامه دهد. بی‌تردید باید متناسب با هر مقطع تحصیلی برنامه‌ای را در این حوزه تدوین کنیم. یکی از تجربه‌های موفق سال گذشته برگزاری نمایشگاه «یاری‌دهندگان زندگی» بود که امسال نیز امیدواریم این نمایشگاه برگزار شود تا حلقه اتصال خوبی برای دانش آموزان و خانواده‌ها جهت ارتقاء آگاهی آنها باشد.

کاظمی تاکید کرد: وظیفه اول ما پیشگیری از آسیب‌هاست و این موضوع با توجه به دو محور ارتقاء مهارت‌ها و ارتقاء دانش و آگاهی دانش آموزان و اولیاء دنبال می‌شود. از سوی دیگر مداخله در آسیب‌های اجتماعی نیز که به صورت کمک و درمان است باید از سوی ما انجام شود که در این حوزه برنامه‌های لازم تدوین شده است. در حقیقت با طراحی اطلس آسیب‌های روانی می‌توانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی گام‌های بسیاری برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha