• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070906797
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

شهید سید حسن نصرالله یک شخصیت مجاهد بود

شهید سید حسن نصرالله یک شخصیت مجاهد بود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهید سید حسن نصرالله یک شخصیت مجاهد بود و باید راه این شهید را ادامه دهیم.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهادت شهید سیدحسن نصرالله که در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد، عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله یک شخصیت مجاهد بود و اگر به درجه شهادت نائل نمی شد و با مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت در شأن و مقام او نبود و با شهادت مزد زحمات خود را دریافت کرد چرا که شهادت یک معامله با خداوند متعال است.

وی در ادامه بیان کرد: ایشان برای محافظت از شهید همواره نکات امنیتی را رعایت می‌کردند اما جریان نفوذ سبب رسیدن اطلاعات به دست دشمن شده و رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن ایشان عده زیاد دیگری را هم به شهادت رساند.

آیت‌الله محامی گفت: شهید مقاومت زندگی راحتی نداشت و پیوسته در شرایط امنیتی به سر می‌برد و اکنون به برادران شهید خود پیوسته و انشاءالله مهمان پیامبر اکرم (ص) باشد و خداوند ایشان را مورد رحمت قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به حال این شهید غبطه می‌خوریم که چنین عمر با برکت و تاثیرگذاری داشت.

وی افزود: ایشان در دوران نوجوانی در نجف تحصیل می کرد و وقتی از نجف بر می گردد از حضرت امام خمینی (ره) وکالت شرعی دریافت می‌کند و مشخص نیست که حضرت امام با آن‌نگاه نافذ در این طلبه نوجوان لبنانی چه چیزی دیده بود که به او وکالت شرعی داد و این آغاز یک زندگی سر تا سر مبارزه، جهاد و حماسه بود و با رعایت موازین اخلاقی، شرعی و دقت ها و ظرافت ها  یک‌ انسان‌ غیور، مهربان‌، متواضع و اخلاقی تربیت می‌شود که نه‌ تنها حزب الله لبنان بلکه‌ جبهه مقاومت را خط داد و تقویت کرد.

امام جمعه زاهدان‌ بیان کرد: تک تک شما طلاب می توانید تصمیم بگیرید که با توفیق الهی و سفارش حضرت ولیعصر (عج) در جامعه اسلامی به یک سیدحسن نصر الله تبدیل شوید از این جهت که با شهادت هر کدام از این بزرگواران، طبیعتا مسئولیت باز ماندگان بیشتر می شود و باید تلاش خود را بیشتر کنید و از چنین الگوهایی درس بگیرید.

آیت الله محامی در ادامه به بیان روحیات و نکات اخلاقی برگرفته از شخصیت شهید سید حسن نصرالله پرداخت و گفت: امیدواریم این شهادت سبب شود که جبهه مقاومت قوی‌تر از قبل به پیروزی‌های بیشتر دست پیدا کند و انشاءالله خداوند متعال به ما هم توفیق ادامه راه این عزیزان را عنایت کند تا بتوانیم در این مسیر با تمام وجود تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha