• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070906723
  • خبرنگار : 50037

۱۷ استاندار و ۴۵ سال تاریخ مدیریتی در همدان

۱۷ استاندار و ۴۵ سال تاریخ مدیریتی در همدان

ایسنا/همدان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ۱۷نفر بر مسند استانداری همدان تکیه زده‌اند، در این میان «علی‌اکبر فامیل‌کریمی» با تنها یک ماه سرپرستی و «احمد خرم» با پنج سال و پنج ماه، رکورددار کمترین و بیشترین مدت تصدی این سمت هستند.

پس از پیروزی انقلاب و تشکیل دولت موقت، «رضا تمدن» با دکترای حقوق و سابقه دادستانی استان تهران، به عنوان اولین استاندار همدان معرفی شد و چهار ماه در این سمت فعالیت کرد پس از وی، «عباس حائری» به مدت یک سال و سپس «محمدعلی کی‌نژاد» با مدرک دکترای تخصصی مهندسی محیط زیست، به مدت یک سال و ۹ ماه استاندار همدان شدند.

در تاریخ استانداری همدان، «محمدصالح مدرسه‌ای» با چهار سال و ۱۰ ماه، «علی دانش‌منفرد» با یک سال و ۹ ماه و «محمدرضا سپهری» با ۱۱ ماه، از دیگر چهره‌های مهم هستند. «احمد خرم» هشتمین استاندار همدان، با پنج سال و پنج ماه، طولانی‌ترین مدت را در این سمت داشته و پس از آن به سمت‌های بالاتر در دولت منصوب شد.

در دولت خاتمی، «علی جابریان همدانی» و «علی‌اصغر زبردست» هر کدام به مدت چهار سال استاندار همدان بودند، در دولت نهم «بهروز مرادی» با مدرک دکترای مدیریت دولتی به این سمت منصوب شد و چهار سال در این مسئولیت ماند و سپس «کرم‌رضا پیریایی» نیز از بهمن ۱۳۸۸ تا تیرماه ۱۳۹۱ استاندار همدان بود.

علی اکبر فامیل کریمی با یک ماه سرپرستی، رکورددار کوتاه‌ترین مدت اشتغال به این سمت است، پس از آن «علی محمد آزاد» جانباز دوران انقلاب، به عنوان چهاردهمین استاندار همدان انتخاب شد. 

با روی کار آمدن حسن روحانی «محمدناصر نیکبخت» و سپس «سید سعید شاهرخی» به عنوان استانداران همدان منصوب شدند.

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، میانگین عمر مدیریت در استانداری همدان دو سال و شش ماه بوده است، با آغاز به کار دولت سیزدهم «علیرضا قاسمی فرزاد» به عنوان شانزدهمین استاندار همدان برگزیده شد و اکنون «حمید ملانوری شمسی» به عنوان هفدهمین استاندار همدان از کرمان به این سمت منصوب شده است. 

این تاریخچه نشان‌دهنده تحولات مدیریتی و چالش‌های پیش روی استانداران همدان در طول سال‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha