• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403070906719
  • خبرنگار : 71967

انتقاد شدید دانشگاه بلژیکی از دیدگاه‌های پاپ فرانسیس

انتقاد شدید دانشگاه بلژیکی از دیدگاه‌های پاپ فرانسیس

سفر چند روز پیش پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به بلژیک و سخنرانی او در یکی از دانشگاه‌های این کشور، انتقاداتی را نسبت به دیدگاه‌های او در مورد نقش زنان به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، استادان و دانشجویان دانشگاه یو سی لویان که پاپ 87 ساله بعدازظهر شنبه در آنجا سخنرانی کرده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که دیدگاه‌های پاپ را نه درک و نه تایید می‌کنند. این دانشگاه کاتولیک در بیانیه خود با لحنی دور از انتظار، نوشته است: یو سی لویان از مواضع محافظه کارانه پاپ فرانسیس در مورد نقش زنان در جامعه ابراز تاسف می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان به عنوان بخشی از سفر خود در بلژیک ، روز شنبه به این دانشگاه رفت تا ششصدمین سالگرد آن را جشن بگیرد. پاپ در سخنرانی خود بیشتر خواستار اقدام جهانی در مورد تغییرات آب و هوا بود، اما در بخشی از این برنامه‌ به نامه‌ای از سوی دانشجویان و اساتید در مورد نقش زنان در کلیسای کاتولیک پاسخ داد که با جنجال و انتقاد همراه بود.

سوال کنندکان در آن نامه از نقش کلیسا در استحکام بخشیدن به تقسیم ناعادلانه کار و حتی فقر نامتناسب زنان سوال کرده بودند. در بخشی از آن نامه آمده بود: در طول تاریخ کلیسا، زنان به موجوداتی نامرئی تبدیل شده‌اند. پس چه جایی برای زنان در کلیسا وجود دارد؟

پاپ فرانسیس در پاسخ گفت که کلیسا مؤنث است، و خاطرنشان کرد که کلمه ایتالیایی برای توصیف آن، «chiesa» است که یک اسم مؤنث محسوب می‌شود. او در ادامه هیچ جزئیاتی در مورد برنامه‌های بالقوه اصلاحات در این زمینه ارائه نکرد.

بیانیه دانشگاه موضع پاپ در مورد نقش زنان در جامعه را تقلیل‌کننده توصیف کرد.  ژان پاسکال ون یپرسل، اقلیم شناس در دانشگاه یو سی لویان در مورد این پاسخ پاپ گفت: بیان این مطلب که کلیسا یک زن است، به درستی نشان می‌دهد که او نکته اصلی ماجرا را متوجه نشده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha