• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070806416
  • منبع : نمایندگی کردستان

امام جمعه شهر سنندج:

جهاددانشگاهی باید به ‌دنبال‌ تولید و توسعه علم باشد

جهاددانشگاهی باید به ‌دنبال‌ تولید و توسعه علم باشد

ایسنا/کردستان امام جمعه شهر سنندج گفت: جهاددانشگاهی باتوجه به توان ، ظرفیت و رسالتی که دارد باید علم را تولید و به دنبال توسعه آن باشد.

ماموستا فایق رستمی، امروز یکشنبه(۸ مهر) در دیدار با سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه دشمن صهیونیست در به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و جنایت در لبنان، اظهار کرد: علم در دنیای امروز بسیار مهم است و خداوند بزرگ، خود اولین معلم علم است و این امر در آیات متعدد قرآن تکرار شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه علم باید جهان را آباد کند، افزود: کشورهایی که از علم برای ساخت بمب و نابودی بشر استفاده می کنند، در واقع به علم بی احترامی کرده و آن را بی ارزش می کنند.

ماموستا رستمی با تأکید بر اینکه خداوند می خواهد که با علم آرامش نصیب جامعه شود و بشر به رفاه برسد، تصریح کرد: علم تنها تربیت و تعلیم نیست، بلکه باید در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی، دریایی و هوایی و سایر زمینه ها تولید شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در مسیر توسعه همیشه پیشگام بوده است، ادامه داد: علم باید مرزها را بشکافد و به تمام جهان سوق داده شود چون علم سرمایه ای است که جامعه را از جهل دور می کند و به سعادت و کمال می رساند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مهم که ظرفیت‌های جهاددانشگاهی باید شناخته شود، بیان کرد: ظرفیت‌های این نهاد انقلابی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و از این طریق می‌توان با بهره‌گیری از آن توان جامعه را در مسیر توسعه حرکت داد.

در ابتدای این نشست محمد عادل رضایی سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت: جهاددانشگاهی دارای ظرفیت های متعددی است که می تواند با حمایت مسئولان منشا خیر و برکت برای این استان باشد.

وی، خبرگزاری ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی، فعالیت در حوزه‌های پژوهشی و دانش بنیان، کشاورزی، نمایندگی رویان و برگزاری دوره‌های مهارت محور در بخش آموزش و فعالیت در حوزه اشتغال و تلاش برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها را اهم فعالیت های جهاددانشگاهی استان ذکر کرد.

رضایی بیان کرد: فعالیت های حوزه پژوهش جهاددانشگاهی در سطح کشور سرآمد فعالیت های تحقیقاتی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و جهاددانشگاهی در این بخش موفق شد تا علم را تبدیل به فناوری و ثروت کند و بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال دانش بنیان باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی کردستان خاطرنشان کرد: این نهاد می‌تواند خدمات تخصصی ارزنده‌ای به استان ارائه دهد و در این خصوص نیاز است مسئولان استان حمایت های لازم را از این نهاد و فعالیت‌های دانش بنیان آن داشته باشد.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha