• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403070806323
  • خبرنگار : 71567

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور در رشته «مطالعات نوآوری و توسعه فناوری­ های راهبردی» اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور، این موسسه برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته "مطالعات نوآوری و توسعه فناوری‌های راهبردی" از طریق فراخوان استعدادهای درخشان، دانشجوی دکتری می ­پذیرد.

"مطالعات نوآوری و توسعه فناوری­ های راهبردی" حوزه­ای میان­ رشت ه­ای و از تلاقی چندرشته علمی مختلف از جمله علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی تشکیل شده ­است.

تمرکز مطالعات در این حوزه عمدتا بر این است تا دریابد در یک جامعه چگونه می ­توان از نوآوری، به بیشترین میزان بهره­ مند شد و برای تحقق این هدف چه نیازهایی وجود دارد. در این مسیر الزاما باید حوزه­های متنوعی از جمله رشته­ های فنی مرتبط با فناوری­های راهبردی، رشته ­های علوم اقتصادی- اجتماعی، مدیریت فناوری، سیاست­گذاری علم و فناوری و آینده­ پژوهی در کنار هم فعالیت کنند.

به این ترتیب پژوهشگران در حوزه مطالعات نوآوری و توسعه مطالعات راهبردی اغلب با همتایان خود در حوزه­ هایی فراتر از علوم اجتماعی و علوم انسانی، از جمله علوم فنی و مهندسی همکاری می­کنند.

شروط اولیه متقاضیان 

داشتن سوابق پژوهشی و حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هریک از دوره ­های یاد شده (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه).

تاریخ دانش­ آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد، بعد از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ باشد.

تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در این فراخوان، به صورت تمام وقت، روزانه و آموزشی-پژوهشی خواهد بود.

اولویت پذیرش با دانش­آموختگان رشته ­های فنی مرتبط با فناوری­ های راهبردی، اقتصاد، مدیریت به ­ویژه مدیریت فناوری، سیاستگذاری علم و فناوری و آینده­پژوهی است.

متقاضیان حایز شروط اولیه، می ­توانند با مراجعه به آدرس https://nrisp.ac.ir/applicantsform/ فرم تقاضای پذیرش دکتری استعداد درخشان موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور را تکمیل نمایند. مهلت ثبت­ نام در این فراخوان تا تاریخ ۱۵/۷/۱۴۰۳ تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha