• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070805969
  • خبرنگار : 50225

نعمت‌الله ‌لاریان‌ در «روایت پنجم» عبدالحسین حاج‌سردار

نعمت‌الله ‌لاریان‌ در «روایت پنجم» عبدالحسین حاج‌سردار
عبدالحسین حاج‌سردار

ایسنا/خوزستان فیلم‌برداری مستند «روایت پنجم» به کارگردانی عبدالحسین حاج‌سردار، نویسنده و سینماگر خوزستانی، به پایان رسید.

این مستند به زندگی هنری نعمت‌الله لاریان، از نخبگان فقید تئاتر خوزستان، می‌پردازد و به بخش‌های متنوعی مرتبط با شهرهای آبادان، اهواز و شیراز که عرصه فعالیت‌ها و آثار وی بوده می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، «روایت پنجم» تولید شرکت بلوط فیلم بوده و پس از پایان یافتن تدوین به‌زودی نسخه نهایی آن آماده شده و به جشنواره‌های داخلی و خارجی ارسال می‌شود.

نعمت‌الله لاریان متولد ۱۳۲۸ در شهر آبادان بود که سال‌ها در استان خوزستان و استان فارس به اشاعه هنر نمایش پرداخت. نخستین حضور او در مقام کارگردان به نمایش «حسن بن منصور حلاج» در سال ۱۳۵۰ بازمی‌گردد اما شناخته شده‌ترین نمایش لاریان اثری با عنوان «نامیرا» است که در سال ۱۳۶۵ به عنوان بهترین نمایش جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد. این هنرمند به عنوان یکی از اعضای شورای مشورتی تئاتر شهرستان‌های مرکز هنرهای نمایشی انتخاب شده بود.

همچنین عبدالحسین حاج‌سردار فعالیت هنری خود را از دهه‌ ۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره‌ ۲ اهواز با تئاتر و نشریه‌نویسی و فیلم‌سازی آغاز کرد و سپس با فاصله‌ای دورتر با عضویت و فعالیت در انجمن سینمای جوانان اهواز و ساختن فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند و همچنین همکاری با مطبوعات استان ادامه داده و از اعضای قدیمی و فعال انجمن سینمای جوان اهواز است. نخستین کتاب وی با نام «از پشت شیشه‌ها» به همت نشر «خجسته» به چاپ رسیده است. ناهید طباطبایی، نویسنده صاحب‌نظر ایرانی، در یادداشتی بر کتاب اول این نویسنده می‌گوید: «مجموعه داستان حاضر به خاطر نگاه خاص و پرعطوفت و مسئول او نسبت به انسان و نگرش‌هایش و همچنین دغدغه‌های روزمره‌ مردم عادی از جذابیت خاصی برخوردار است؛ نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که هر چند در بستر محیطی بومی مطرح می‌شوند، جهانی و از آن همه‌ ما هستند.»

در این باره:

«نامیرا» به یاد استاد لاریان کلید می‌خورد

نعمت‌الله ‌لاریان‌ در «روایت پنجم» عبدالحسین حاج‌سردار

نعمت‌الله لاریان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha