• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070805937
  • خبرنگار : 71415

پنتاگون حمله ارتش یمن به ۳ رزم‌ناو آمریکایی را تایید کرد

پنتاگون حمله ارتش یمن به ۳ رزم‌ناو آمریکایی را تایید کرد

پنتاگون تایید کرد که ارتش یمن حمله‌ای «پیچیده و ترکیبی» با استفاده از موشک‌های کروز و پهپاد را به رزم‌ناوهای آمریکایی در غرب آسیا داشته است.

به گزارش ایسنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه در ضمن راهپیمایی حمایت از غزه و لبنان که به طور هم‌زمان در چند شهر یمن برگزار شد، اعلام کرد طی یک عملیات نظامی گسترده در دریای سرخ، ۳ ناوشکن آمریکایی را در ضمن عزیمت آنها به سمت سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

در واکنش به این تحولات، «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون حمله نیروهای مسلح یمن به این سه رزم‌ناو آمریکایی را تایید کرده اما مدعی شد که آنها متحمل آسیب نشده‌اند.

به نوشته وبگاه «راشا تودی»، سابرینا سینگ در یک نشست مطبوعاتی بیان کرد: «ما شاهد بودیم که حوثی‌ها (انصارالله یمن)‌ دست به یک حمله پیچیده با به‌کارگیری تسلیحات مختلف از موشک کروز گرفته تا پهپادها، زدند. درک من این است که یا با آنها مقابله شده و سرنگون شدند یا اینکه شکست خوردند و به کشتی‌های آمریکایی اصابت نکردند.»

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «المسیره» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام داشت این عملیات به صورت مشترک میان نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی با ۲۳ فروند موشک بالستیک و بالدار و یک فروند پهپاد انجام و منجر به اصابت به هر ۳ ناوشکن آمریکایی که از اسرائیل پشتیبانی می‌کردند، شد.

یحیی سریع عنوان داشت: «این عملیات دریایی بزرگترین عملیات در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از نبرد طوفان الاقصی و در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به یمن است که همزمان با عملیات حمله به یافا و عسقلان در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین در بیانیه‌ای به جزئیات عملیات جدید نیروهای مسلح این کشور به یافا و عسقلان در عمق اراضی اشغالی پرداخت. یحیی سریع درباره عملیات بامداد جمعه با اشاره به اجرای ۲ عملیات گفت: «اولی با موشک مافوق صوت فلسطین ۲ در تل‌آویو و دومی با پهپاد یافا در عسقلان انجام شد. این ۲ عملیات در تل‌آویو و عسقلان با موفقیت به اهداف خود دست یافتند. نیروهای مسلح یمن برای پیروزی خون برادرانمان در فلسطین و لبنان، عملیات نظامی بیشتری را علیه دشمن اسرائیلی انجام خواهند داد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha