• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070805833
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

دفاع مقدس استمرار نهضت حسینی بود

دفاع مقدس استمرار نهضت حسینی بود

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ایست که مثل حرکت امام حسین (ع) گفتنی‌ها، ارزش‌ها و فداکاری‌های آن تمام شدنی نیست و همیشه پابرجاست.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در حاشیه یادواره شهدای شهر خرم‌آباد که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری حوزه مقاومت بسیج خرم‌آباد و کانون فرهنگی مذهبی ولایت خرم‌آباد با محوریت شهید طلبه و دانشجوی لرستانی علی‌عباس حسین‌پور در مسجد ولایت شهر خرم‌آباد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستاوردهای دفاع مقدس روح و جان نسل جوانی که آن دوران را ندیده‌اند صیقل داده، پاک کرده و به کمال رسانده است، بیان کرد: دستاوردهای دفاع مقدس بود که شهدایی مانند شهید عجمیان و آرمان علی‌وردی و دیگر شهدای نسل سوم و چهارم را تربیت کرد.

وی افزود: هرچند نسل نوجوان و جوان دفاع مقدس را ندیدند اما دستاوردهای این دفاع آنان را برای آن پرچمی که پیشکسوتان برافراشته نگاه داشتند و در فتنه‌های گوناگون که طی سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۱ اتفاق افتاد به میدان آمدند و نگذاشتند آن پرچم خم شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: مگر می‌شود تاریخ یک کشور و خون پاک و مقدس تقدیم شده در راه اسلام و حفظ تمامیت کشور را فراموش کرد؛ مگر می‌شود فداکاری مادران، همسران، پدران و بانوانی که پای اتوبوس‌ها آمدند و عزیزان خود را به جبهه فرستادند را فراموش کرد. برخی از این‌ عزیزان شهید شدند، برخی اسیر، برخی جانباز، برخی هم جاویدالاثر و این‌ها ماندگار و فراموش نشدنی هستند.

شاهرخی با بیان اینکه در تاریخ لرستان مردانگی، سلحشوری‌ها و مقاومت‌های فرزندانش در لشکر ۵۷ ابوالفضل (ع) و لشکر ۸۴ در بسیج و عشایر ثبت شده و اینها برگ‌های طلایی درخشان و ممتاز این خطه از ایران اسلامی محسوب می‌شود، اضافه کرد: جنگ با خودش سختی‌ها دارد اما دفاع، مقدس است.

وی ادامه داد: تحمیل جنگ با دو هدف تجزیه کردن خاک ایران و محو کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داد و همه کشورها مطرح و قدرتمند دنیا به کمک صدام آمدند اما این جنگ متفاوت با سایر جنگ‌ها بود چراکه در جنگ‌ها فقط نیروهای مسلح حضور دارند اما در دفاع مقدس همه اقشار حضور یافتند و مدرسه و مسجد و بازار محل اعزام نیروهای داوطلب بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگ بین اسلام با کفر بود همه باید پای کار می‌بودند لذا سنگر محل عبادت و عبادتگاهی برای تعلیم و تربیت و پرورش افراد شد، خاطرنشان کرد: تفاوت جنگ ما این بود که معنویت در وجود امام راحل به همه اقشار سرایت کرد و آنان به فرمان جهادی ایشان لبیک گفتند و برای دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور وارد جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

شاهرخی با اشاره به اینکه امروز نیز پیشکسوتان ایثار و جهاد باید ارزش‌ها و کارکردهای دفاع مقدس را برای نسل جوان و آینده تبیین کنند، تصریح کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و آموزش عالی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فرهنگی انسان‌هایی متخصص، متعهد، اخلاق مدار و میهن دوست تربیت کند معلوم است که آن کشور روی قله‌های افتخار خواهد ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: پیشکسوتان ایثار و جهاد گنجینه‌های انقلاب و نظام هستند و هر موقع که در جایی نیاز به دفاع بود خود را نشان دادند و پیشرو بودند.

وی دفاع مقدس را استمرار نهضت حسینی عنوان کرد و افزود: ارزش‌ها و دفاع در مساله دفاع مقدس، همان ارزش‌ها و دفاع در صحنه عاشوراست.

شاهرخی گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ایست که مثل حرکت امام حسین (ع) گفتنی‌ها، ارزش‌ها و فداکاری‌های آن تمام شدنی نیست و همیشه پابرجاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha