• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070705624
  • خبرنگار : 71935

لاوروف: کشتار فلسطینیان باید متوقف شود

لاوروف: کشتار فلسطینیان باید متوقف شود

وزیر خارجه روسیه خواستار توقف کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی با استفاده تسلیحات آمریکایی شد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شامگاه شنبه، در طول سخنرانی خود در هفتاد و نهمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توقف کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی با استفاده از تسلیحات آمریکایی شد.

وی همچنین گفت: «اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، بازسازی زیرساخت‌ها و مهمتر از همه، تضمین تحقق حق مشروع تعیین سرنوشت فلسطینیان مهم است.»

لاوروف همچنین به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در سراسر لبنان پرداخت و گفت: «آمریکا از برنامه اسرائیل برای انفجار دستگاه‌های ارتباطی لبنان از پیش آگاه بود.»

وی در ادامه، حملات شدت یافته رژیم اشغالگر به لبنان را «غیرانسانی» توصیف کرد و ضمن اشاره به مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: «آمریکا همیشه، همه وقایع را رد و از هیچ تلاشی برای مخفی کردن نقش خود در رخدادهای مختلف دریغ نمی‌کند. به‌عنوان مثال، آن‌ها نقش خود در انفجار خطوط لوله نورد استریم را انکار کردند.»

وزیر او خارجه روسیه تصریح کرد: «ناتو در تلاش است تا در ماوراء قفقاز، آسیای مرکزی و منطقه آسیا-اقیانوسیه جای پایی به دست‌آورد و تهدیدی علیه امنیت روسیه ایجاد می کند.»

او همچنین به تهدیدات فزاینده غرب علیه روسیه پرداخت و گفت: «آمریکا و انگلیس درحال آماده‌سازی اروپا برای یک ماجراجویی انتحاری علیه روسیه هستند.»

طبق گزارش نشریه آمریکایی «بارونز»، لاوروف در ادامه با اشاره به نقش کشورهای غربی دارنده حق وتو در ایجاد اختلال در صدور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «روسیه مسئول مسدود کردن کار نهادهای سازمان ملل نیست. مقصر این امر تنها بر عهده غرب است.»

او همچین به آمادگی روسیه برای گفتگو با غرب درباره مسائل مختلف اشاره کرد و افزود: «روسیه خود را از گفتگو با غرب باز نمی‌دارد. مسکو آماده بحث در مورد آینده امنیت اوراسیا است.»

لاوروف همچنین گفت: «کشورهای غربی امیدوارند روسیه را با استفاده از رژیم غیرقانونی نئونازی کی‌یف شکست دهند. من در اینجا در مورد بیهودگی و خطر ایده تلاش برای پیروزی علیه یک قدرت هسته‌ای صحبت نمی‌کنم.»

طبق گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، او در آخر، طرح پیروزی «ولودیمیر زلنسکی» که به اذعان رسانه‌های غربی، نوعی «لیست آرزو» است را «اولتیماتوم محکوم به فنا» توصیف کرد.

لاوروف همچنین بامداد شنبه و در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، هشدار داد که منطقه غرب آسیا در آستانه جنگ بزرگی است.  

او که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: «روسیه اقدامات اسرائیل در نقض حاکمیت لبنان را محکوم می‌کند.»

دیپلمات ارشد روسیه همچنین با اشاره ضمنی به تنش‌آفرینی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، هشدار داد «خاورمیانه در آستانه یک‌جنگ بزرگ است که برخی طرف‌ها قویا به آن علاقه‌مند هستند». 

او همچنین گفت «مسیر جنگی که اسرائیل آن را انتخاب کرده است، باعث بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال نمی‌شود».

لاوروف خطاب به نماینده آمریکا گفت: «بدون حمایت شما از اسرائیل، امکان توقف جنگ در غزه وجود دارد».

آمریکا تاکنون چند قطعنامه شورای امنیت سازمان متحد درباره پایان جنگ در غزه را وتو کرده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha