• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070705582
  • خبرنگار : 71038

مهمان‌پرست:

به‌رغم ترور رهبران مقاومت، اسرائیل به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود

به‌رغم ترور رهبران مقاومت، اسرائیل به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود

سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران گفت «اقدامات تروریستی، یک جریان عمیق‌تری را در مقاومت ایجاد می‌کند و نیروی جدیدی را به مقاومت برای مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تزریق خواهد کرد».

«رامین مهمان پرست» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حملات تروریستی عصر جمعه رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: منطقه غرب آسیا در حال ورود به تحولات مهم و بزرگی است و این تحولات از سال گذشته اوج گرفته است.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در سال گذشته توسط جنبش حماس خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست و ضربه بزرگی را به این رژیم وارد کرد چنانکه آن‌ها در سه زمینه اطلاعاتی، امنیتی و بحث گنبد آهنین ضربه دیدند و مشخص شد که آن‌ها دارای مشکلات جدی در این حوزه هستند.

مهمان پرست با بیان اینکه «اسرائیل همیشه به دنبال تجاوز به خاک کشورهای اطراف خود بوده است و تلاش کرده که بحران را در منطقه گسترش دهد»، اظهار کرد: این رژیم در یک سال گذشته درگیر جنگ فرسایشی در غزه شده است، در داخل اراضی اشغالی ناامنی و نارضایت به وجود آمده و در حوزه اقتصادی نیز لطمات جدی دیده است؛ در همین چهارچوب در مدت اخیر به دنبال جبران شکست خود بوده است.

وی تصریح کرد: نتانیاهو و کابینه‌اش در همین چهارچوب دستور نسل کشی مردم غزه را دنبال کردند، چنانکه تاکنون در پی جنایت‌های این رژیم ۴۳ هزار نفر شهید و نزدیک به ۹۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که این نشان‌دهنده پیگیری سیاست نسل‌کشی از سوی این رژیم است.

مهمان‌پرست: به‌رغم ترور رهبران مقاومت، اسرائیل به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود
حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

رژیم صهیونیستی در تله مقاومت گرفتار شده است

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در مدت اخیر رژیم صهیونیستی با ترور رهبران حماس و جبهه مقاومت سعی کرده بخشی از آسیب‌ها را جبران کند ادامه داد: رژیم صهیونیستی وقتی متوجه شد که جبهه مقاومت از طریق کشورهای مختلف از جمله سوریه، یمن، عراق و لبنان به جنایت‌های این رژیم پاسخ می‌دهد، سیاست گسترش جنگ را به صورت جدی‌تر دنبال کرد و در همین چهارچوب حمله به لبنان را در دستور کار خود قرار داد.

مهمان‌پرست با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های آمریکایی خاطرنشان کرد: وقتی رژیم صهیونیستی این‌گونه دست به کشتار می‌زند، نشان می‌دهد که در تله مقاومت گرفتار شده است.

مهمان‌پرست: به‌رغم ترور رهبران مقاومت، اسرائیل به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود
رزمندگان حزب‌الله لبنان

ساختار مقاومت در لبنان و منطقه به صورت محکم شکل گرفته است

وی با اشاره به پیام روز شنبه مقام معظم رهبری در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود تاکید کردند که ساختار مقاومت در لبنان و منطقه به صورت محکم شکل گرفته و با توجه به این ساختار اگر فرمانده‌ای به شهادت برسد، ساختار مقاومت می‌تواند سریع جانشین خود را مشخص کند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با اعتقاد بر اینکه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور رهبران مقاومت، یک جریان عمیق‌تری را در مقاومت ایجاد می‌کند و در واقع نیروی جدیدی را به مقاومت اضافه می‌کند و آن را مستحکم‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: به نظر من رژیم صهیونیستی به‌رغم این ترورها با مشکلات اساسی‌تری روبرو می‌شود و به پایان خود نزدیک‌تر خواهد شد. وضعیت این رژیم به مانند فردی است که در باتلاق گرفتار شده و هر چه برای نجات خود تلاش می‌کند، بیشتر غرق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha