• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070705379
  • خبرنگار : 50987

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان :

تمدن نوین اسلامی منهای قدرت دریایی معنا ندارد

تمدن نوین اسلامی منهای قدرت دریایی معنا ندارد

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این نکته که یکی از مولفه‌های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، قدرت دریایی است، گفت: تمدن نوین اسلامی منهای قدرت دریایی معنا ندارد و امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت.

 حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده امروز شنبه 7 مهرماه، در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، منشاء بسیاری از جنگ‌های امروز را دسترسی به دریا دانست و افزود: یکی از اهداف اصلی جنگ روس‌ها بر علیه اوکراین بسته شدن راه اوکراین به دریا است؛ چراکه در صورت محصور کردن اوکراین به خشکی امکان قدرت‌نمایی بر علیه روسیه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره فعالیت‌های نداجا در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس مسیر امنی برای کشور از سوی نیروی دریایی ایجاد شد.

عبادی‌زاده، نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس را کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: شاید در خصوص نقش نداجا در دفاع مقدس کمتر حرف زده شود؛ چرا که این نیروی راهبردی در همان ابتدای کار قدرت خود را تثبیت کرد و صدمات سنگینی به نیروی دریایی رژیم بعثی وارد کرد و دریا را تحت قدرت خود قرار داد.

وی، با اشاره به این نکته که یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، قدرت دریایی است، گفت: تمدن نوین اسلامی منهای قدرت دریایی معنا ندارد و امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکنه که در تفکر بسیاری از حاکمان در طول تاریخ ایران، استفاده از ظرفیت‌های دریایی مطرح نبوده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا، نیروی دریایی را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت دانستند و نداجا را یکی از نیروهای راهبردی در تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی می‌دانند.

عبادی‌زاده با اشاره به این نکته که سواحل مکران و سایر تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای اهمیت قدرت دریایی کشور تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نگاه ویژه‌ای به دریاها دارند و باید با شتاب متناسب با موارد مورد انتظار رهبری پیش رفت‌ و آینده کشور را باید به عنوان یک کشور دریایی ترسیم کرد.

وی اعزام ناوگروه‌های متعدد و حضور مقتدرانه و مستمر نداجا در آب‌های فراسرزمینی را قابل قدردانی دانست و گفت: حضور نداجا در آب‌های بین‌المللی پیامدهای استراتژیک و راهبردی بسیار مثبتی به همراه داشته است و باید توجه کرد که چه اقدامات و تلاش‌های گسترده‌ای در طول سالیان برای تحقق این امر به کار گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به خانواده کارکنان فعال در نداجا، تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که نیروهای نظامی مستقر در هرمزگان و خانواده‌های آن‌ها احساس نگرانی نداشته باشند؛ چرا که آرامش حاکم بر خانواده به صورت مستقیم با روحیه نیروهای فعال در میدان مرتبط است.

سیادت دریایی در خلیج‌فارس از آن ایرانیان است

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این دیدار اظهار کرد: اهتمام نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در راستای سیادت دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز و تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان است.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم اظهار کرد: هم اکنون ناوگروه ٩٩ نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه درگیر خلیج عدن و دریای سرخ، حضور فعال و امنیت آفرین دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha