• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070705266
  • خبرنگار : 50189

در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد

ارتباط ۶۵ درصد رخدادهای امنیتی کرمان با اتباع غیرمجاز

ارتباط ۶۵ درصد رخدادهای امنیتی کرمان با اتباع غیرمجاز

ایسنا/کرمان در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، پایش تصویری، معتادان متجاهر، کارگاه‌های ضایعاتی و اتباع غیرمجاز از مهمترین چالش‌های کرمان اعلام شدند.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان ظهر امروز هفتم مهرماه در این نشست اظهار کرد: در زمینه ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی اقدامات خوبی انجام شده و ۵۰ هکتار زمین در جاده کرمان – زرند برای استقرار کارگاه های ضایعاتی اختصاص یافته و تاکنون ۱۸ سایت آماده بهره‌برداری و قابل توسعه است.

طبق اعلام وی، تاکنون ۲۵۰ کارگاه ضایعاتی پلمب شده و ۳۵ کارگاه تخلیه و کوچ داده شده‌اند و در حال حاضر حدود ۵۰۰ کارگاه مجاز و غیرمجاز در کرمان وجود دارد. همچنین ۴۰ کارگاه بازیافت از محدوده شهر جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، اسدی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: باید متولی ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی مشخص شود و همه دستگاه‌هها به وظایف خودشان عمل کنند.

طبق اعلام وی، در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۱ درصد جرائم خشن استان کرمان کاهش یافته است.

سرهنگ نجفی رئیس پلیس پیشگیری استان نیز گفت: قریب به ۱۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سرقت داشته‌ایم. اما سرقت از مغازه ۰.۸ درصد افزایش یافته است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت پلیس‌یار تاکید کرد و در ادامه عنوان کرد: سه سرقت نافرجام از ادارات به دلیل مجهز بودن این ادارات به سیستم مها داشته‌ایم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: پایش تصویری، معتادان متجاهر و اتباع غیرمجاز مهمترین چالش‌های استان کرمان هستند.

به گزارش ایسنا، علی بابایی فرماندار کرمان نیز با اشاره به ریشه‌یابی سرقت‌های کرمان، گفت: هر موقع معتادن متجاهر جمع آوری می شوند سرقت در سطح شهر به شدت کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، شهرداری کرمان حدود ۸۰ میلیارد تومان برای پایش تصویری اختصاص داده و باید این اعتبار افزایش یابد و رابطه سرقت با کشف سرقت مستقیم است بنابراین پایش تصویری باید در اولویت کارها قرار گیرد.

به اعتقاد فرماندار، شهر کرمان به ۹۲۵ دوربین پایش تصویری نیاز دارد که تاکنون ۱۳۰ سامانه آن نصب شده است.

وی کارگاه‌های ضایعاتی و اتباع را از دیگر چالش‌های کرمان دانست و بیان کرد: ۶۵ درصد رخدادهای امنیتی شهر کرمان مرتبط با اتباع است.

بابایی در پایان سخنانش نیز گفت: ۱۰ درصد سرقت‌های شهرستان کرمان مربوط به ادارات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۵:۱۶

تمام اموال سرقتی افغانیها خرید فروش میکنن..و در کشورهای آجر پزی و کارگاهی ضایعاتی هزار جنایت میکنن افغانیها. شاهد بودم