• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070705194
  • منبع : نمایندگی سمنان

اعزام ۳۰۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی به مناطق جنوب در سال تحصیلی جدید

اعزام ۳۰۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی به مناطق جنوب در سال تحصیلی جدید

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از برنامه ریزی برای اعزام سه هزار دانش‌آموز و فرهنگی این استان به مناطق عملیاتی جنوب در سال تحصیلی جدید خبر داد.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان ۷ مهرماه در نشست هم‌اندیشی اردوی راهیان نور این استان که با حضور علی خالقیان فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان، مجتبی لطفی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سمنان و جمعی از رؤسای ادارات و کارشناسان آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: این دانش‌آموزان و فرهنگیان امسال در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به وقایع اخیر در لبنان و غزه، اقدام ددمنشانه رژیم سفاک صهیونیست را محکوم و خاطرنشان کرد: امید که به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه حضرت امام‌خامنه‌ای شاهد سرنگونی این رژیم باشیم و روز به روز محور مقاومت توسعه یابد.

وی به نقش مهم بسیج و سپاه در حوزه های مختلف و از جمله حوزه تربیت و پرورش پرداخت و افزود: مجموعه سپاه و بسیج علاوه بر عرصه رزم در حوزه تربیتی، سرآمد و یار و مددکار آموزش و پرورش هستند و امروز بر خود می‌بالیم و مفتخریم که دانش‌آموزان ما زیر دو چتر تربیتی مکتب شهید مطهری و مکتب شهید سلیمانی پرورش داده می‌شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مرهون خون شهدا و فعالیت‌های فرهنگی‌تربیتی است و به برکت خون آن‌ها نهال نوپای انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده و با حضور بسیجیان و سپاه در عرصه‌های فرهنگی، مفهوم مدرسه‌داری تغییر کرده است.

 وزیری یادآور شد: مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان برای راه‌اندازی و تجهیز مدرسه امام‌حسین(ع) و راهیان کوثر در استانسمنان آمادگی دارد.

سرهنگ خالقیان فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان سمنان نیز با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت اعزام دانش‌آموزان و هزینه‌کرد انجام‌شده در این بخش، از همراهی و اقدامات مجموعه آموزش و پرورش استان و ادارات شهرستان‌ها و مناطق، قدردانی کرد و گفت: فرآیند اعزام دانش آموزان استان سمنان به اردوی راهیان نور از ۲۰ مهر آغاز می شود.

وی بر گسترش همکاری بیش از پیش بین دو نهاد آموزش و پرورش و سپاه استان تاکید کرد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز استان در قالب همین کاروان ها به مناطق جنوب اعزام شدند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان سمنان از آغاز اعزام دانش‌آموزان از ۲۰ مهر امسال خبر داد و اظهار کرد: تهیه و تنظیم جدول زمان‌بندی اعزام ها و تعداد پیشنهادی دانش‌آموزان برای اعزام از سوی آموزش و پرورش امری ضروری است.
 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سمنان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و فرارسیدن هفته دفاع مقدس، جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیست را محکوم و اظهار کرد: اردوی راهیان نور در واقع به‌واسطه فضای معنوی حاکم بر آن یکی از اردوهای مهم در حوزه دانش‌آموزی است که خیرات و برکات بسیاری داشته و دارد.

 حسنان با بیان اینکه اردوها بهترین بستر و فرصت برای انتقال مفاهیم تربیتی هستند افزود: اردوی راهیان نور به‌طور ویژه فرصت تربیتی خوبی برای مخاطبان خود فراهم می‌کند که با ایجاد این بستر و کمترین دغدغه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: از هفته‌های آینده، اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردوی راهیان نور پرشورتر از سال گذشته آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha