• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403070705164
  • منبع : حوزه فراجا

فرمانده کل انتظامی کشور:

حزب‌الله با پیروی از انقلاب اسلامی در برابر اسرائیل غاصب مقاومت می‌کند/ تدوین منشور دیپلماسی انتظامی

حزب‌الله با پیروی از انقلاب اسلامی در برابر اسرائیل غاصب مقاومت می‌کند/ تدوین منشور دیپلماسی انتظامی

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی رزمندگان جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: حزب‌الله لبنان با تاسی به انقلاب‌ اسلامی در برابر دشمنی که از نظر بسیاری کشورها، دارای قدرت نظامی افسانه‌ای است، ایستادگی نموده‌ است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در آیین بزرگداشت شهیدان مدافع امنیت قم که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مقاومت یمن نیز برای این است که آنها هم از حزب‌الله درس گرفته‌اند.

وی در ادامه افزود: همین‌ درس‌ها باعث شده، تمام منطقه در برابر دشمنی که می‌خواست بافت، نقشه و محیط جهان را تغییر بدهد ایستادگی نمایند و نقشه‌هایش را نقش بر آب کنند.

سردار رادان همچنین با بیان اینکه جنگی که دشمن آغاز کرده، جنگ شناختی است اضافه کرد: جنگ شناختی صدا ندارد، این جنگ خاک کشور و دل‌ها را نمی‌گیرد، بلکه ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در جنگ شناختی چادر داریم، نماز می‌خوانیم و به سجده خدا می‌رویم، اما از دشمن ستایش می‌کنیم چرا که دشمن ذهن را متوجه خود کرده‌ است. در جنگ شناختی بدون اینکه توجه کنیم، فکر و مسیری که دشمن انتخاب کرده را انتخاب می‌کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این نکته که شهیدان مدافع حرم و مدافع امنیت در برابر دشمن جنگ شناختی سینه سپر کردند، اعلام کرد: مظلومیت شهیدان مدافع امنیت و امر به معروف و نهی از منکر از شهیدان دفاع مقدس بیشتر است.

وی بیان کرد: شهیدان دفاع مقدس در زمان خودشان قطعاً مظلوم بودند، ولی با این همه، مظلومیت شهدای مدافع امنیت از شهدای دوران جنگ بیشتر است چرا که در جنگ شناختی، ذهن درگیر می‌شود.

سردار رادان یادآور شد: دشمن در جنگ شناختی می‌خواهد، حرف از دین بزنیم، ولی معنی دین را نفهمیم.

اگر قانون مشکل دارد، قانون را عوض کنید، چرا بر مجری می‌تازید

وی در بخش دیگری سخنان با بیان این مطلب که یک تکلیف شرعی و یک تکلیف قانونی داریم گفت: اگر قانون مشکل دارد، قانون را عوض کنید، چرا بر مجری می‌تازید، آیا مجری قانون برای یک موضوع که هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، جز اجرای قانون کار دیگری باید انجام دهد.

سردار رادان همچنین جنگ شناختی را مانند جنگ دوران دفاع مقدس نیازمند پایداری دانست و گفت: اگر سینه ما مملو از عشق شهیدان است، باید مانند شهدا تا زمانی که تکلیف داریم در صحنه باشیم.

وی تاکید کرد: مبارزان، مجاهدان و مدافعان جنگ شناختی باید این قدر در سنگر بمانند که بتوانند دشمن جنگ شناختی را شکست دهند، انجام یک وعده و یا ۲ وعده، تکلیف و وظیفه را رفع نمی‌کند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این نکته که دشمن از کودتا، همچنین جنگ در کردستان به هدف‌های خود نرسید افزود: وقتی تمام شهرهای کُردنشین را درگیر جنگ کرد و زمانی که غائله‌های خلق عرب، آمل و گنبد را پدید آورد، به اهداف مورد نظرش دست نیافت، امروز این دشمن در برابر ذهن‌ها قرار گرفته و در صدد ایجاد شک و تردید است.

وی اظهار کرد: امروز جنگ فرهنگی تغییر صحنه جنگ زمینی است، این جنگ از خیابان وارد شده و به منزل می‌رسد، اگر سنگر و جبهه جنگ شناختی را خالی کنیم، پشت خانه‌ همه ما خواهد نشست.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن حجاب، دین و ارزش را هدف می‌گیرد، به گونه‌ای که ضد ارزش به ارزش و ارزش به ضد ارزش تبدیل شود.

سردار رادان همچنین تاکید کرد: صبوری، مقاومت، فهم، علم و امر به معروف و نهی از منکر از ابزاری است که رزمندگان جنگ شناختی باید به آن مجهز باشند.

وی یادآور شد: در جنگ دفاع مقدس، آر. پی. جی و توپ و تانک جز ملزومات بود ولی امروز ایمان، فهم، صبر، دل، تحمل و در سنگر بودن از الزام‌هایی است که باید برای جنگ شناختی فراهم شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با ذکر اینکه نباید پیام شهیدان مدافع امنیت را فراموش کنیم، بیان کرد: بیداری و هوشیاری و حفظ ارزش‌ها پیام خون شهیدان است، اگر به این پیام‌ها توجه نکنیم، در روز قیامت شرمنده خیل عظیم شهیدان خواهیم بود.

پلیس مجری است و نیاز به پشتیبانی و حمایت علما و افراد تأثیرگذار در جامعه دارد

 سردار احمدرضا رادان در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، با بیان اینکه در اربعین امسال، ۲۷ روز فراجا آماده‌باش بود، اظهار داشت: ما در اربعین خود را پیمانکار اباعبدالله الحسین (ع) و ایشان را کارفرمای خود می‌دانیم و به‌گونه‌ای به زائران اباعبدالله (ع) خدمت می‌کنیم که مورد رضایت ایشان باشد و سال بعد هم توفیق خدمت را به ما بدهند.

 وی با بیان اینکه مهر و تأیید گذرنامه هر زائر زیر ۵ ثانیه زمان برده است، افزود: همین سیستم را ما به کشور عراق هم پیشنهاد دادیم و با همکاری خوبی که وزیر کشور عراق داشت آن طرف مرز هم کارها با سرعت مناسبی انجام شد و شاهد بودیم که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر بدون کمترین توقفی از مرزها عبور کردند و در برگشت هم به همین صورت عمل شد که رضایت زائران را به همراه داشت.

 فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که به پلیس تراز تمدن اسلامی و پلیس هوشمند برسیم، ادامه داد: پلیس مجری است و نیاز به پشتیبانی و حمایت علما و افراد تأثیرگذار در جامعه دارد، بنابراین مطالبه‌گری علما و مراجع نقش مؤثری در پیشرفت کار پلیس دارد.

 سردار رادان با اشاره به وجود روحیه مقاومت و صبر در میان کارکنان فراجا، خاطرنشان کرد: این لطف ائمه و دعای خیر علما، مردم و خانواده شهدا است که کار را جلو می‌برد و به پلیس انگیزه می‌دهد، بنابراین درخواست داریم که ما را از دعای خیر خود محروم نکنند.

تدوین منشور دیپلماسی انتظامی

 سردار رادان در دیدار با امام جمعه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن ارائه گزارشی از چالش‌های فراجا در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، خواستار مطالبه گری بیشتر حوزه علمیه در این حوزه شد.

وی همچنین گزارش مختصری از اقدامات فراجا در مراسم اربعین حسینی ارائه کرد و گفت: الحمدلله امسال از جهت خدمات رسانی هیچ مشکلی پیش نیامد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به تدوین منشور دیپلماسی انتظامی به منظور تسهیل در مراودات امنیتی با دیگر کشورها، ابزار داشت: امسال خدمت به زائرین را در قالب یک قرارداد برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام دادیم و سعی کردیم بیشترین توان خود را برای جلب رضایت حضرت انجام دهیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رادان همچنین از خدمات دولت سیزدهم در انجام کارهای اساسی و زیرساختی تقدیر کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha