• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070704950
  • خبرنگار : 50233

معاون بهزیستی استان سمنان خبر داد

ارسال ۸۰ اثر از ۵ استان منطقه کاسپین به جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت

ارسال ۸۰ اثر از ۵ استان منطقه کاسپین به جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت

ایسنا/سمنان معاون بهزیستی استان سمنان از برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت منطقه کاسپین به میزبانی استان سمنان خبر داد.

معصومه میراج، دبیر جشنواره منطقه‌ای کاسپین امروز (هفتم مهر ماه) اظهار کرد: هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت به مدت سه روز و (۴ تا ۷ آذر ماه) با حضور گروه‌هایی از استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی و استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره ملی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه می‌یابند، ادامه داد: هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

معاون بهزیستی استان از این جشنواره به‌عنوان یک رویداد مهم هنری نام برد و بیان کرد: این جشنواره ملی امسال در شش منطقه کشور به میزبانی شهرهای سمنان، شیراز، تبریز، شهرکرد، کرمان، کرمانشاه برگزار می‌شود که میزبانی منطقه کاسپین برعهده استان سمنان است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است سمنان میزبانی این رویداد ملی را برعهده می‌گیرد، گفت: امید می‌رود با برپایی این جشنواره و رویدادهایی از این دست به تغییر نگرش‌ها به معلولین در سطح جامعه کمک کنیم.

او اظهار کرد: معلولین و برابرسازی فرصت‌ها در تمام عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی‌سازی الگوهای رفتاری و اخلاقی، رشد دیدگاه‌های همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی، تلفیق اجتماعی افراد معلول و کمک به مشارکت آنها در سطح جامعه، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنها و ... از محورهای مورد تاکید در فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت بودند.

میراج از ارسال ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره منطقه‌ای خبر داد و افزود: استان سمنان با ۲۰ اثر بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره هفتم را داشته است.

وی ادامه داد: استان سمنان ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده است که در مرحله بازخوانی هشت اثر از آنها پذیرفته شدند. همچنین استان خراسان شمالی نیز ۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده است که ۱۰ اثر از آنها پذیرش شدند.

دبیر هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت اظهار کرد: استان گلستان ۱۷ اثر به دبیرخانه این رویداد منطقه‌ای ارسال کرده که ۹ اثر از آنها پذیرش شده است و استان‌های گیلان و مازندران نیز به ترتیب ۱۴ و ۱۲اثر ارسال کردند که هشت اثر از هنرمندان هر کدام از این دو استان پذیرش شدند.

معاون بهزیستی استان از پذیرش ۴۳ اثر از ۸۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: داوران جشنواره به‌زودی فرآیند بازبینی آثار پذیرش‌شده را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha