• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070704905
  • خبرنگار : 50184

یک فعال گردشگری:

کرمانشاه هنوز یک معبر گردشگری است/ جاذبه‌های گردشگری را به خوبی معرفی نکرده‌ایم

کرمانشاه هنوز یک معبر گردشگری است/ جاذبه‌های گردشگری را به خوبی معرفی نکرده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه به گفته یک فعال گردشگری، ضعف تبلیغات، عدم رویدادسازی، ضعف‌ زیرساختها و مشکلات حمل و نقل باعث شده تا کرمانشاه کماکان به جای یک مقصد گردشگری، یک معبر گردشگری باشد.

یاور عبیری به مناسبت هفته گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود پاره‌ای از چالش‌ها و خلاء‌ها در گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: وجود این مشکلات باعث شده تا کرمانشاه همچنان به عنوان یک معبر گردشگری باشد و به مقصدی برای گردشگران تبدیل نشود. 

وی ضعف تبلیغات، عدم رویدادسازی، ضعف‌های زیرساختی و مشکلات حمل و نقلی را از مهمترین این مشکلات خواند و گفت: علیرغم اینکه در کرمانشاه تعدد جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اما متاسفانه در معرفی آنها ناتوان بوده‌ایم. 

نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان افزود: در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را در گردشگری می‌زند و اگر یک مقصد به خوبی معرفی شود، گردشگران زیادی به سمت آن سوق پیدا می‌کنند، درحالیکه ما در این کرمانشاه این موضوع را نداریم. 

وی با بیان اینکه گردشگری کرمانشاه در حوزه تبلیغات گردشگری بسیار ضعیف عمل کرده، گفت: ما حتی نتوانسته‌ایم از ظرفیت کشور عراق که در همسایگی ما قرار دارد و بخش اقلیم کردستان آن با وجود قرابت‌های فرهنگی و زبانی زیادی که داریم نیز استفاده کنیم. 

عبیری تاکید کرد:  اگر یک معرفی درست از کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق صورت می‌گرفت، اکنون حجم قابل توجهی گردشگر از این منطقه به سمت کرمانشاه سرازیر می‌شد. 

به گفته این فعال گردشگری دعوت از سفرای کشورهای مختلف، انجام تبلیغات محیطی در فرودگاه‌های بزرگ و بزرگراه‌های پرتردد کشور، برگزاری شب‌های فرهنگی کرمانشاه در عراق و در سایر استان‌های کشور و نیز خواهر خواندگی کرمانشاه با شهرهایی از نقاط مختلف دنیا می‌تواند به معرفی این استان و جذب گردشگر به سمت آن کمک کند. 

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه گردشگری کرمانشاه را عدم رویدادسازی عنوان کرد و گفت: چندسالی می‌شود که کرمانشاه در حوزه رویدادسازی موفق عمل نکرده و این مسئله روی ورود گردشگران تاثیر زیادی می‌گذارد. 

عبیری با یادآوری سرازیر شدن گردشگران به استان در زمان برگزاری جشنواره انار اورامانات، عنوان کرد: عدم برگزاری چنین رویدادهایی در سالهای گذشته باعث عدم معرفی درست استان و کمرنگ شدن حضور گردشگران در استان شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در همین همسایگی کرمانشاه در پالنگان استان کردستان طی دو سه سال اخیر رویداد دف نوازی برگزار می‌شود که این رویداد توانسته بازتاب بالایی داشته و گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی را به این منطقه بکشاند که ما نیز می‌توانیم چنین رویدادهایی را برگزار کنیم. 

این فعال گردشگری در ادامه به ضعف‌های زیرساختی در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر زمان که حجم بالایی گردشگر به استان وارد شده با کمبود مراکز اقامتی و پذیرایی خصوصا در منطقه اورامانات مواجه شده‌ایم که بنظر می‌رسد با در نظر گرفتن مشوق‌هایی می‌توان سرمایه گذاران بیشتری را به این سمت بیاوریم. 

وی به مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل برای ورود گردشگران به استان وجود دارد نیز اشاره کرد و گفت: بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در چند سال اخیر و نیز سرعت پایین قطار کرمانشاه با کوپه‌هایی فرسوده و قدیمی عاملی شده تا کرمانشاه در بحث حمل و نقل برای پذیرش گردشگران نیز با مشکلاتی مواجه باشد و این درحالیست که داشتن زیرساخت ارتباطی مناسب یکی از الزامات اصلی برای جذب گردشگر به شمار می‌رود. 

عبیری تاکید کرد: علیرغم اینکه در برخی از مناطق استان از نظر زیرساخت جاده‌ای شرایط مناسبی داریم، اما در منطقه اورامانات که در ایام پیک سفر میزبان سیل گردشگران است، به دلیل باریک بودن جاده‌ها، ترافیک‌های چندکیلومتری تشکیل می‌شود. 

وی در ادامه یکی از راه‌های تقویت ورود گردشگران به استان را همراهی با سایر استان‌های همجوار برای تشکیل محور گردشگری غرب ایران دانست و گفت: اگر استان‌هایی که در این منطقه هستند یک اهتمام ویژه داشته باشند، می‌توانند مانند مثلث کلاسیک گردشگری در مرکز ایران یک محور گردشگری را تشکیل داده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کنند. 

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردشگری کشور یادآور شد: هرکدام از استان‌های غرب کشور دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی هستند. برای نمونه ما در کرمانشاه دو اثر ثبت جهانی شده، مناطق طبیعی بکر و فرهنگ، آئین‌ها، نوع پوشش و رسوم خاص خود را داریم که می‌تواند برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد، لذا اگر این چند استان با هم هم‌افزایی داشته باشند، گردشگرانی با سلایق مختلف به سمت این نقطه از کشور خواهند آمد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۰۹

کرمانشاه اصلا رسیدگی نمیکنید زباله همه شهر را برداشته تمام پیاده رو ها متاسفانه بدون نظارت ساخته میشود که بعد از مدتی مجدد آب زیر آنها جمع میشود . جدول کنار پیاده رو ها و وسط بلوارها همگی سیمانی است . پارک تمیز و خوب نداریم . مسئولین باید جوابگو باشن

avatar
امروز ۱۴:۱۳

کرمانشاه جا به های گردشگری و طبیعت بکر و بینظیر داره باآب وهوایی چهارفصل وآثارباستانی زیبا مخصوصا فصل بهار با طبیعت سرسبز و هوای عالی