• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070604490
  • خبرنگار : 71290

دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ و معاون اول نخست وزیر گرجستان

دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ و معاون اول نخست وزیر گرجستان
دیدار صالحی امیری با معاون اول نخست وزیر گرجستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با معاون اول نخست وزیر گرجستان درخصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری به تفلیس سفر کرده است، با  لوان داویتاشویلی، معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان دیدار و درخصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفتگو و تبادل نظر کرد.

صالحی امیری با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین دو ملت ایران و گرجستان و رویکرد دولت جدید برای گشایش افق‌های جدید در روابط با همسایگان بر نقش موثر و مهم ارتقای شناخت مردم دو کشور از فرهنگ و تمدن و ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر در این راستا تاکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی با تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه مرمت آثار باستانی، صنایع دستی و گردشگری سلامت، آمادگی کشورمان برای همکاری و  تبادل دانش و تجربه با گرجستان در این بخش‌ها را به طرف گرجی اعلام کرد.

معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان نیز با اشاره به مراودات خوب مردمی بین دو کشور از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان تشکر کرد و برای گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری‌، میراث فرهنگی و گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرد.

همچنین، سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به تفلیس با سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.  

دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ و معاون اول نخست وزیر گرجستان
دیدار صالحی امیری با سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار برای همکاری در سه حوزه مرمت اشیاء، باستان شناسی و فعالیت نمایشگاهی اعلام آمادگی کرد.  

یوسب باغاتوریا، سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان نیز به اهمیت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی و تمدنی اشاره و با پیشنهاد تفاهم نامه همکاری در توسعه فعالیت‌های فی مابین اعلام آمادگی کرد.  

سید رضا صالحی امیری با هیات همراه جهت شرکت در اجلاس جهانی گردشگری- تفلیس در تاریخ ۵ و ۶ مهرماه به این کشور سفر کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha