• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070604310
  • خبرنگار : 71955

مناسب‌سازی کتاب‌ها و برنامه درسی دانش آموزان استثنایی

مناسب‌سازی کتاب‌ها و برنامه درسی دانش آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه امسال از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شش سال تمام برای ورود به پایه اول ابتدایی حدود ۹۳۰۰ نفر تاکنون برای آموزش در مدرسه استثنایی تشخیص داده شده‌اند گفت: پیش‌بینی می‌شود با در نظر گرفتن دانش آموزان اتباع و دانش آموزان جا مانده این تعداد به بیش از ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله الماسی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان با آسیب بینایی علاوه بر کتاب‌های صوتی کتاب‌های بریل توسط انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی تولید شده است گفت: هر ساله در تابستان کار سنجش نوآموزان شش ساله‌ها انجام می‌شود و با غربالگری‌ها تعیین می‌شود که چه تعداد از دانش‌آموزان نیاز به آموزش ویژه و تحصیل در مدرسه استثنایی دارند.

وی با بیان اینکه کار سنجش در سال ۱۴۰۲ در مراکز جامع سنجش صورت گرفت افزود: هم اکنون حدود ۸۴۰ مرکز ثابت وجود دارد که کار غربالگری را انجام می‌دهند، این کار با استفاده از ظرفیت متخصصان و نیروهای تحصیل کرده، گفتار درمانگر ،کار درمانگر، مشاور و روانشناس صورت می‌گیرد.

الماسی تصریح کرد: امسال از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شش سال تمام برای ورود به پایه اول ابتدایی حدود ۹۳۰۰ نفر تاکنون برای آموزش در مدرسه استثنایی تشخیص داده شده‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با در نظر گرفتن دانش آموزان اتباع و دانش آموزان جا مانده این تعداد به بیش از ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کند. آمار نهایی تا روزهای آینده اعلام می‌شود.

الماسی گفت: مناسب سازی برنامه درسی و کتاب برای دانش آموزان استثنایی صورت می گیرد. برای دانش آموزان با آسیب بینایی علاوه بر کتاب های صوتی کتاب های بریل توسط انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی تولید شده است. برای دانش آموزان ناشنوا نیز تغییراتی در کتاب ها انجام شده که متناسب با توانایی دیداری آنهاست. در برخی از راهنما های معلم تغییراتی انجام شده است.

وی افزود: دانش آموزانی که نیاز به توانبخشی دارند در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند تا بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند کار توانبخشی در ۸۴۰ مرکز به صورت رایگان انجام می شود. دوره های توانبخشی برای خانواده ها نیز در نظر گرفته شده تا در هر خانواده ای یک نفر به عنوان همیار در خانه کار توانبخشی کودک را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha