• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403070604280
  • خبرنگار : 90004

دانش‌آموزان همیار محیط‌بانان می‌شوند/ احداث ۷۰۰ خانه محیط زیست در مدارس

دانش‌آموزان همیار محیط‌بانان می‌شوند/ احداث ۷۰۰ خانه محیط زیست در مدارس

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست گفت: دانش آموزان در خانه های محیط زیست ایجاد شده در مدارس آموزش های محیط زیستی را فرا گرفته و به خانواده های خود انتقال می‌دهند.

به گزارش ایسنا، امیر عبدوس در تشریح این خبر گفت: دفتر مشارکت های مردمی در چند محور کار آموزش را در مقاطع مختلف تحصیلی برای کودکان ،نوجوانان و دانشجویان دنبال می کند.

وی افزود: در اجرای طرح ها کار ماموریت محور کردن استان ها را برای تولید محتوا به صورت متمرکز در هر موضوع پیگیری کردیم تا از موازی کاری پرهیز شود. تحت عنوان طرح پرچمداری هر استان پرچمدار یک موضوع شد.

عبدوس تصریح کرد: چند موضوع در این حوزه تعریف شده به عنوان مثال خانواده و محیط زیست به استان خراسان شمالی محول شده است.کودک و محیط زیست به استان فارس و طرح محیط یار که برای دانش آموزان است به استان بوشهر سپرده شده و مدیریت سبز در دانشگاه ها و مدارس نیز به استان زنجان واگذار شده است.

دانش‌آموزان همیار محیط‌بانان می‌شوند/ احداث ۷۰۰ خانه محیط زیست در مدارس

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست اظهار کرد: هر کدام از این استان ها موضوعات مرتبط با محیط زیست را راهبری و تولید محتوا می کنند و با تنظیم دستور العمل ها برای دیگر استان ها الگو می شوند تا آنها نیز برای آموزش های خود استفاده کنند.

عبدوس گفت: سه شنبه های آموزش خانواده در استان خراسان شمالی راه اندازی شده و در وبگاه آپارات هر سه شنبه کار آموزش های محیط زیست برای خانواده انجام می شود و برای این آموزش ها آزمون ها و مسابقاتی در نظر گرفته شده است که همه مردم می توانند در آنها شرکت کنند.

وی افزود: در برنامه کودک و محیط زیست کتاب ها و آموزش های مناسب تولید می‌شود. در برنامه محیط یار دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با دریافت نشان محیط‌یار همیار محیط بانان می شوند.

عبدوس در آخر گفت‌وگوی رادیویی خود گفت: از مجموع ۲۰۰۰ خانه محیط زیست ایجاد شده در کشور ۷۰۰خانه محیط زیست در مدارس هستند و این تعداد رو به افزایش است. دانش آموزان در این خانه های محیط زیست ایجاد شده آموزش های محیط زیستی را فرا گرفته و به خانواده های خود انتقال می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha