• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070504194
  • خبرنگار : 30147

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

خراسان رضوی در تامین مواد اولیه غذایی مشکلی ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی که بر کشور تحمیل شده اما خوشبختانه در تامین مواد اولیه غذایی در استان مشکلی نداریم.

غلامرضا قنبری پنج شنبه در گردهمایی مدیران جهاد کشاورزی خراسان رضوی که در نیشابور برگزار شد؛ به جایگاه هفته دفاع مقدس و ارتباط آن با زمان حال اشاره کرد و گفت: گرچه اوایل انقلاب اسلامی، جنگ در عرصه دفاع از مرزهای کشور بود و نقش جهادسازندگی هم بر کسی پوشیده نیست، اما امروز جبهه و خط مقدم تامین امنیت غذایی در کشور است.

وی با تاکید براینکه اکنون این رسالت بر عهده کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی است، اذعان کرد: علاوه بر تولید با کیفیت باید آن را اقتصادی کنیم.

هجوم جبهه‌های آب شور به سمت جبهه‌های آب شیرین

مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در ادامه گفت: زمان شاهان قاجار قسمت‌های زیادی از خاک کشور تجزیه شد و از ایران گرفته شد، اما در زمان دفاع مقدس علی رغم تقدیم تعداد زیادی شهید و جانباز نگذاشتیم حتی یک سانتی متر از خاک کشور از دست برود و همه اینها را مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس می‌دانیم.

وی ادامه داد: تولید، توزیع و نظارت بر مواد غذایی برعهده شما عزیزان به عنوان سربازان و سکان داران اصلی تامین امنیت غذایی کشور است که جای تقدیر دارد.

دونده اظهار کرد: بخشی از نابسامانی‌های اقتصادی ما مربوط به چالش‌های بین‌المللی مانند اعمال تحریم‌های ظالمانه است که به کشور وارد شده و قسمتی هم احتمالاً مربوط به بی‌تدبیری در بخش خصوصی و یا بخش دولتی بوده که باعث ناترازی در توزیع شده است.

 دونده با بیان اینکه شهرستان نیشابور به عنوان قطب تولید، بخش مهمی از محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: چون اکثر اراضی شهرستان درجه یک و دو هستند و قابلیت کشاورزی را دارند موجب شده برای نهضت ملی مسکن با مشکل تامین زمین مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود شهرستان با این میزان ظرفیت و پتانسیل در بخش کشاورزی، چه سهمی در ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی منطقه و چه سهمی در صادرات محصولات غیر نفتی و ایجاد اشتغال دارد، اظهار کرد: کشاورزی با روش‌های سنتی دیگر توجیه ندارد.

دونده با اشاره به اهمیت ارزش واقعی آب و افزایش عمق چاه‌های عمیق گفت: تنها راه برون رفت از این چالش، اصلاح الگوی کشت و داشتن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت است که در آن برنامه‌های آب منطقه‌ای و محیط زیستی نیز دیده شود.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: این مهم یکی از وظایف اصلی کارشناسان مرتبط با بخش کشاورزی است تا باعث تعادل بخشی در این حوزه شود.

وی یادآور شد: متاسفانه سطح برداشت از منابع آبی در شهرستان به طور فزاینده‌ای افزایش یافته، به طوری که جبهه‌های آب شور به جبهه‌های آب شیرین حمله ور شده و باعث بحران جدی در سال‌های نه چندان دور خواهد شد.

در ادامه مراسم از کتاب سال‌های افتخار که در آن به شکل‌گیری جهاد سازندگی نیشابور و نقش آفرینی جهادگران در دفاع مقدس پرداخته شده رونمایی شد و یکی از جهادگران دفاع مقدس مطالبی را در خصوص نحوه  گردآوری این کتاب ارائه کرد.

گردهمایی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور رئیس سازمان، مشاورین، معاون توسعه، مسئول امور مجلس و شهرستانها و مدیر روابط عمومی سازمان در محل مجتمع فرهنگی - اردویی کشوری شهید رجایی (باغرود) نیشابور با هدف هم اندیشی، بررسی و ارائه راهکارهای مدیریتی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha