• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070503959
  • خبرنگار : 50536

مدیرعامل سازمان‌:

سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز با کمبود نیروی انسانی مواجه است

سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز با کمبود نیروی انسانی مواجه است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز شدیداً با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

سعید صالح‌نیا، پنجشنبه‌ پنجم مهرماه، در نشست خبری به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی با بیان اینکه در تبریز ۲۳ ایستگاه‌ آتش نشانی فعال وجود دارد، اظهار کرد: دو ایستگاه نیز افتتاح شده اما به دلیل کمبود نیروی انسانی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری است که بالغ بر ۵۸۰ نفر پرسنل در آن فعالیت می‌کنند؛ ۴۹۵ نفر آن نیروهای عملیاتی هستند که در ایستگاه‌های ۲۴ گانه شهر تبریز انجام وظیفه می‌کنند و ۷۵ نفر نیز در ستاد به موضوعات اداری و مهندسی رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این سازمان معاونت مالی اقتصادی، معاونت پیشگیری و مهندسی، معاونت برنامه ریزی و آموزش و معاونت عملیات وجود دارد، گفت: سال گذشته ۲۹۰‌میلیارد تومان بودجه سازمان بود که بعد از دوازده ماه تلاش تحقق ۱۰۰ درصدی اتفاق افتاد.

وی افزود: در سالجاری ۹۳ میلیارد تومان بودجه مناطق جهت خرید تجهیزات آتش نشانی به سازمان تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: عمده وظایف معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی ارائه دستورالعمل‌های ایمنی برای ساختمان‌ها است که در این راستا در شش ماهه‌ی سال‌جاری ۱۵۹۳ طرح ایمنی صادر شده است. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز بیان کرد: از سال گذشته تا کنون برای بررسی ایمنی از ۴۲۱ ساختمان بازدید شده که بر اساس چک لیست وزرات کشور شامل مجتمع‌های تجاری و پاساژها، سرا و تیمچه، مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، پارکینگ‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و هتل‌ها است.

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۲۷ هزار و ۵۷۷ نفر افراد برون سازمانی در سازمان آتش نشانی آموزش دیده‌اند، افزود: گروه‌های هدف این آموزش مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان، مجتمع مسکونی و کارخانجات است.

صالح نیا یادآور شد: در شش ماهه‌ی سال‌جاری کل عملیات حریق و نجات در تبریز ۳۲۸۴ مورد بود که تعداد عملیات حریق ۱۱۶۹ و نجات ۲۱۱۵ مورد است.

وی با بیان اینکه این عملیات ۵۱ نفر فوتی برجای گذاشته که ۴۲ آقا و ۹ نفر خانم بودند، گفت: کل مصدومان ۲۳۲ مورد که ۱۴۳ آقا و ۸۹ خانم هستند.  

وی خاطر نشان کرد: برای سال‌جاری چهار ایستگاه آتش نشانی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اظهار کرد: در ۱۵ سال اخیر هیچ گونه تجهیزات سنگین و نیمه سنگین برای سازمان آتش نشانی خریداری نشده است که همکاران آتش‌نشانی در عملیات با مشکل مواجه شده و این کمبود تجهیزات بر کیفیت عملیات تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: بر این اساس آیین رونمایی تجهیزات سبک و سنگین آتش نشانی به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان روز شنبه رونمایی شده و تحویل ایستگاه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha