• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070503943
  • خبرنگار : 30147

رئیس سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تأثیر سوابق تحصیلی به نفع نظام تعلیم و تربیت است

تأثیر سوابق تحصیلی به نفع نظام تعلیم و تربیت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به نفع نظام تعلیم و تربیت است.

حسین فاطمی‌نژاد در گفت وگو با ایسنا مصوبه تأثیر سوابق تحصیلی را مطلوب دانست و افزود: این مصوبه باید بازنگری و آسیب‌شناسی شود.

وی خاطرنشان کرد: غالب اشکالات آن مربوط به حوزه اجرایی است و اصل مصوبه باید باقی بماند زیرا به نفع نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان و خانواده‌ها است.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سوابق تحصیلی و تأثیر معدل در سال جاری باعث شد تا در مناطق کم برخوردار شاهد رتبه‌های خوبی در نتایج آزمون سراسری باشیم، افزود: در شهرها و مناطق کم برخوردار که دانش آموزان بیشتر مبنای آموزش را کتاب و کلاس درسی قرار می‌دهند و سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی نداشتیم، امسال شاهد بودیم که رتبه‌های خوبی در نتایج آزمون کسب کردند.

فاطمی‌نژاد با تأکید بر اینکه دانش آموزان مبنای آموزش را کلاس درس و کتاب‌های درسی قرار دهند، گفت: دانش آموزانی که تراز خوبی کسب کردند بیشتر دانش آموزانی بودند که توجه و تمرکز بر کتاب‌های درسی داشتند و کمتر نگاهشان به موسسه‌های کمک آموزشی و بیرونی بود.

وی با بیان اینکه تأثیر سوابق تحصیلی بر اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی هر ساله رو به افزایش است، گفت: طبق این مصوبه تا سال ۱۴۰۵ تأثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد می‌رسد و در سال ۱۴۰۳ فقط تأثیر معدل پایه دوازدهم لحاظ گردید و در سال آینده معدل پایه یازدهم به این مورد اضافه خواهد شد.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: میانگین نمرات سه رشته نظری خراسان رضوی نسبت به کشور در مرتبه بالاتر و جزو ۵ استانی است که نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

 وی گفت: تعداد ۶۵ هزار نفر در خراسان رضوی در امتحانات نهایی شرکت کردند که میانگین نمرات کتبی رشته ادبیات و علوم انسانی در سال جدید ۱۰.۶۷ که سال گذشته ۱۰.۲۳ بوده و میانگین نمرات کتبی رشته فیزیک و ریاضیات ۱۲.۴۱ رسیده که سال گذشته ۱۱.۲۵ و در رشته علوم تجربی میانگین نمرات کتبی از ۱۲.۱۷ به ۱۳.۱ افزایش یافته است.

 رئیس سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: آزمون‌های تیزهوشان صرفاً مبنای آن آزمون بوده که برای آزمون مدارس نمونه دولتی ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد تأثیر معدل دانش آموزان است. آزمون طبق دفترچه ترکیبی از هوش و استعداد تحصیلی است.

وی با بیان اینکه بانک سؤالات باعث شبیه‌سازی آزمون می‌شود، گفت: سیاست سازمان سمپاد این است که مجموعه بانک سؤالات آزمون تیزهوشان در اختیار دانش آموزان قرار نمی‌گیرد تا بدون شبیه‌سازی، گزینش و انتخاب دانش آموزان به درستی با ضریب هوشی بالا انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۶:۱۴

تاثیر معدل یازدهم در کنکور404 حذف بشه