• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070503835
  • خبرنگار : 50038

مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر تاکید کرد

هویت بخشی به زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه‌ عطفی در تاریخ

هویت بخشی به زنان  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه‌ عطفی در تاریخ

ایسنا/همدان مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رشادت ها، ایثار، دلاور مردی های زنان و مردان با غیرت در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: هویت بخشیدن به زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان نقطه‌ عطفی در تاریخ تکامل اجتماعی بشر بوده است.

مریم نگاهداری ۵ مهرماه در نشست تبیین شخصیت زن تراز انقلاب اسلامی با محوریت الگوی سوم زن مسلمان  "بانوی مبارز و انقلابی بانو دباغ"، با اشاره به نگاه ویژه امامین انقلاب در هویت بخشی به زنان، افزود: پس از انقلاب اسلامی، نقش بی‌بدیل بانوان در زمینه تمدن سازی و تغییر ارزش‌ها، باورها و رفتارهای جامعه همواره به‌عنوان عنصری انسان‌ساز و جامعه‌ساز تعبیر و ترسیم شده است.

وی با بیان نقش اثر گذار زنان در طول تاریخ به ویژه اسلام و انقلاب اسلامی، اظهارکرد:  نباید از برنامه‌های دشمن که تمرکز جدی بر روی نقش زنان و جایگاه خانواده دارد، غافل شد.

مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر تصریح کرد: در این جنگ ترکیبی دشمن در تلاش برای تغییر باور  دختران و زنان جامعه ما نسبت به هویت زنانه و مادرانه سکولاریزه کردن و تقدس زدایی و تقلیل دادن آن به کارکردهای آن چون بچه‌داری، نظافت و... است و می‌خواهد جایگاه زن مسلمان ایرانی را تنزل ببخشد و نظر او را متوجه امور ساختگی، نیازهای کاذب و مصرف‌گرایی کند.

وی تصریح کرد: دشمنان با ترویج سبک زندگی غربی و جذابیت‌های آن از طریق رسانه و فضای سایبری سعی در تغییر ذائقه جوانان و فکر و قلب آنان را دارد و می‌خواهد آنان را تحت تأثیر الگوها و شخصیت‌های به‌ظاهر موفق نماید زیرا معتقداست برای نابودی یک تمدن باید نظام تربیتی، زنان و الگوهای تربیتی را از بین برد.

نگاهداری اظهار کرد: لازمه گذر از گردنه‌های پیش رو برای جوانان و نوجوانان، تبیین جایگاه زن در اسلام و الگوی سوم زن مسلمان در تمام ابعاد است.

 وی بیان کرد: معرفی و روایت زندگی و شخصیت و فعالیتهای الگوهایی از زنان فرهیخته، انقلابی ومبارز از صدر اسلام چونان حضرت فاطمه الزهرا (س) و زینب کبری (س)که سرشار از معارف دینی و کرامات انسانی بودند و همچنین الگوهای عصر حاضر همانند؛ خانم کبری‏ سیلسپور همسر شهید سید علی اندرزگو، خانم نیره‌ سادات احتشام رضوی همسر شهید سیدمجتبی نواب صفوی، خانم فرنگیس حیدر پور، شیرزن کرمانشاهی و بانوی مبارز انقلابی خانم مرضیه حدیدچی "بانو دباغ" که نمونه بارز الگوی سوم زن مسلمان در عصر حاضر بودند، زنانی که در کنار نقش همسری، مادری خود با حضور در اجتماع نیز نقش آفرینی داشته واثر گذار بوده اند، را باید معرفی کرد.

‌در ادامه این نشست لیلا گودرزیان فرد؛ نویسنده ۳۰ اثر ارزشمند در حوزه شهدا و دفاع مقدس با بیانی شیوا به معرفی و تبیین شخصیت بانو دباغ و فعالیت های اجتماعی و مبارزاتی این بانوی شجاع، انقلابی و نقش ایشان در انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده سپاه همدان پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha