• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070403662
  • خبرنگار : 50228

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن به دنبال دعواهای دوگانه با کشورهای همسایه است

دشمن به دنبال دعواهای دوگانه با کشورهای همسایه است

ایسنا/خوزستان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال این است که دوباره اختلافات و دعواهای دوگانه با کشورهای همسایه را راه بیاندازد.

حجت‌الاسلام حسین طائب امشب در همایش جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب با موضوع بررسی ابعاد جهاد تبیین که در حسینیه ثارالله اندیمشک برگزار شد، اظهار کرد: پس از گذشت ۲ سال از پیروزی انقلاب، ابرقدرت‌ها عراق را تشویق کردند و انگیزه و قول حمایت دادند تا عراق به ایران حمله کند اما ابرقدرت‌ها و دشمنان اشتباه محاسباتی داشتند.
 
به گزارش ایسنا، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مردم کشورمان رژیم پهلوی را ساقط کردند، انقلاب به پیروزی رسید و شعار «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» را سر دادند و به مزدوری و دیکتاتوری نه گفتند.

وی تصریح کرد: دشمنان در سال ۱۳۵۹ ایران را وارد جنگ کردند تا ایران به یک کشور مفلوک و فقیر تبدیل شود و از صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه امام خمینی (ره) تدبیر داشت و می‌دانست که جنگ ما با صدام، جنگ با یک کشور عراق نیست عنوان کرد: در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵، دشمن با ۵۴ فروند جنگنده اندیمشک را به مدت بیش از ۱۰۰ دقیقه بمباران کرد و حدود یک‌هزار شهید و مجروح داشت.

وی با اشاره به اینکه دلیل بمباران اندیمشک هم این بود که کسی که در خط شکست می‌خورد، به عقبه می‌آید، بیان کرد: حدود ۳۵۵ روز از جنگ غزه می‌گذرد و همچنان قتل‌عام و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و حدود ۴۲ هزار شهید و ۹۲ هزار مجروح داشته اما ایستاده و مقاومت می‌کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد و ما شهید و مجروح دادیم اما روی پای خودمان ایستادیم و سست و اندوهگین نشدیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان می‌خواستند دانشگاه‌های ایران را بر هم بریزند اما مشاهده می‌کنیم که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی شعار سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دعوای با کشورهای همسایه را پایان داد ابراز کرد: دشمن به دنبال این است که دوباره اختلافات و دعواهای دوگانه با کشورهای همسایه را راه بیاندازد.

وی افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس به فضل الهی به پیروزی رسیدیم و امروز هم علی‌رغم تحریم‌ها، کشورمان در همه حوزه‌ها به سرعت در حال قوی شدن است.

مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: به فضل الهی پیروزی جبهه مقاومت را بر استکبار جهانی خواهیم دید و این وعده الهی تحقق پیدا می‌کند.

وی در ادامه به بیان مطالبی در رابطه با موضوعاتی از جمله دوران دفاع مقدس، جنگ غزه و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

سرهنگ سید عطاءاله موسوی نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اندیمشک شهری قهرمان‌پرور، انقلابی و مملو از جوانان پای کار نظام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: اندیمشک شهر دلاورمردان گردان حمزه سیدالشهدا (ع) و شهر شیرزنانی است که بخشی از حماسه‌آفرینی آنها در کتاب حوض خون، به تأیید مقام معظم رهبری رسید.

وی تصریح کرد: اندیمشک در ورودی استان خوزستان قرار دارد و مفتخر به میزبانی عاشقانه از میلیون‌ها زائر اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی است.

سرهنگ موسوی عنوان کرد: همواره هر جا که نیاز به حضور در عرصه‌های دفاع از انقلاب باشد، جوانان و مردان و زنان اندیمشک آماده جانفشانی در این راه مقدس هستند و یک‌هزار شهید گرانقدر و هشت شهید مدافع حرم گواه این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جوانان گام دوم انقلاب در شهرستان اندیمشک آماده نقش‌آفرینی در تمدن‌سازی و زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha