• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070403644
  • خبرنگار : 50046

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

ثبت سالانه ۱۰۰۰ وقف جدید در کشور

ثبت سالانه ۱۰۰۰ وقف جدید در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سالانه هزار وقف جدید در سطح کشور توسط واقفان به ثبت می‌رسد.

 حجت الاسلام غلامرضا عادل چهارشنبه شب در همایش وقف و اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم بر لزوم ترویج هر چه بیشتر این سنت حسنه برای نهادینه‌ شدن آن در جامعه تاکید کرد و افزود: مردم مومن و نوعدوست همیشه پای کار هستند و بخشی از دارایی‌های خود را از جمله زمین، مسکن، واحد تجاری و یا سایر موارد را با نیت‌های مختلف وقف می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقف تجارتی پر سود است، تصریح کرد: هر ثروتی تاریخ مصرفی دارد اما فردی که وقف می‌کند هیچ گاه این ثروت تمام شدنی نیست چرا که به خدا واگذار کرده است و حتی بعد از مرگ واقف سال‌های سال از محل موقوفه برای اجرای نیت هزینه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در قرآن و آموزه های قرآنی و دینی به کمک کردم به دیگران، خدمت به مردم و نیکوکاری بسیار تاکید شده است که یکی از این موارد وقف است که حتی هم اکنون اسناد وقف ۹۰۰ ساله نیز در کشور وجود دارد که نشان دهنده این لست که این فرهنگ در کشور از قدمت برخوردار است.

وی بر سرمایه گذاری‌های جدید در موقوفات تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر تلاش شده است تا با ایجاد سرمایه گذاری بتوانیم عواید موقوفات را افزایش دهیم تا بتوانیم خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم.

عادل خاطرنشان کرد: در سرمایه گذاری های جدید از توان شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند می‌شویم که در این خصوص طرح‌های بسیار موفقی در سطح کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۶۰ شرکت دانش بنیان که در موقوفات سرمایه‌گذاری کرده‌اند به نتیجه خوبی دست یافته‌اند و به مرحله تولید محصول رسیده‌اند و یا در مرحله قرار داد سرمایه‌گذاری هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سرمایه‌گذاری در موقوفات اکنون از اولویت‌های سازمان اوقاف کشور است چرا که با احیای موقوفات به درآمد بیشتری برای اجرای نیت واقفان و همچنین کمک به نیازمندان خواهیم رسید.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha