• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070403503
  • خبرنگار : 50175

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد

تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

ایسنا/لرستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در این استان خبر داد.

اعظم روانشاد امروز (چهارم مهرماه) در نشست فرهنگی نویسندگان حوزه دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران این اداره کل ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای غزه، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس روایتگر رشادت‌ها و دلاوری‌های انسان‌هایی آزاده است که با عزمی راسخ، گام در مسیری دشوار نهادند و جلوه‌ای از عشق الهی را به منصه ظهور رساندند.

تبیین مفاهیم دفاع مقدس نیاز ضروری جامعه برای نسل جوان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه کشورمان به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس را حائز اهمیت و نیازمند مواجهه هوشمندانه با آن دانست و عنوان کرد: در هر جایگاهی که قرار داریم تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است.

روانشاد با اشاره به مولفه‌های ارزشمند ملی و دینی جنگ تحمیلی، اضافه کرد: با هر یک از ابزارهای هنری، فرهنگی و اجتماعی که بخواهیم در حوزه دفاع مقدس کار کنیم، کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.

وی با  تاکید بر رویکرد تبیینی برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: آشنا سازی نسل جوان با اهداف و ویژگی‌های دوران دفاع مقدس از رویکردهای برنامه‌های این هفته است از این رو اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی در سطح استان با همکاری انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری در نظر گرفته است.

اجرای ۱۰ نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در ایام هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز هر مقدار در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس از ابزار هنر به بهترین شکل ممکن بهره ببریم، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ثبات بیشتری داریم.

روانشاد با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد مردم به خصوص نسل جوان راه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و همراهی جامعه هدف وجود دارد که بدون شک یکی از بهترین راهکارها تکیه بر ثبت و ضبط خاطرات و انتشار آن با فرهنگ مکتوب و کتاب است.

وی ضمن قدردانی از همه تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه ثبت و ضبط ادبیات پایداری و دفاع مقدس در استان صورت گرفته است از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: با توجه به نبودِ یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ضرورت تشکیل شبکه ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه این انجمن به منظور فعالیت‌های مستمر در حوزه دفاع مقدس در استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha