• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070403482
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان:

برای مدیریت آب نیازمند ورود علم هستیم

برای مدیریت آب نیازمند ورود علم هستیم

ایسنا/سمنان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه آب، گفت: برای مدیریت آب نیازمند ورود علم هستیم.

حمید احسانی امروز (چهارم مهر ماه) در نشست با رئیس و اساتید دانشگاه سمنان به لزوم توجه به بخش پژوهش در حوزه آب پرداخت و اظهار کرد: تحقیقات در حوزه آب باید کاربردی و اثربخش باشد. 

وی با بیان اینکه آب زیرساخت همه توسعه‌هاست، گفت: برای هر توسعه‌ای نیازمند آب هستیم. در سال‌های پیش، مدیریت مصرف آب آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و از منابع آبی درست و به اندازه استفاده نشده است. آب کالای غیرقابل تولید و غیرقابل جایگزین است و به اندازه‌ای است که باید مدیریت شود و در سال‌های پیشین از این مهم غفلت شده است. 

او ادامه داد: برداشت‌های نامناسب از سفره آب زیرزمینی و سطحی سبب شده است که امروزه در کشور و استان سمنان شاهد فرونشست‌هایی در زمین هستیم. 

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت آب در بخش‌های مختلف شرب، صنعت، خدمات و کشاورزی نیازمند ورود علم و دانش هستیم، گفت: برای بخش شرب و خدمات، اقدامات خوبی برای صرفه‌جویی انجام شده، اما در حوزه‌های دیگر مانند کشاورزی که عمده‌ترین مصرف آب را دارد، ضعیف عمل شده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیان کرد: امروز موضوع آب با موضوعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی پیچیده شده و باید به آب چند بعدی نگاه کرد و نیاز است تا گروه‌های مختلف برای مدیریت این کالای غیرقابل جایگزین کمک کنند.  

احسانی با تأکید بر اینکه در حوزه تحقیقات و پژوهش باید به‌دنبال نوآوری باشیم و به‌روز بودن در حوزه آب اهمیت دارد، اظهار کرد: وزارت نیرو در چند دهه اخیر توجه ویژه‌ای به امر تحقیقات داشته و شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز از سال ۱۳۸۶ تاکنون در زمینه تحقیقات فعال بوده و در ۲۰ سال اخیر ۴۳ پژوهش مختلف انجام شده و به پایان رسیده است. 

وی بر ضرورت کاربردی بودن تحقیقات تأکید کرد و گفت: اختصاص اعتبار برای تحقیقات بسیار اهمیت دارد، اما در این زمینه شاهد کمبود اعتبار هستیم.  

او افزود: در حال حاضر وضعیت منابع آبی مناسب نیست و اگر مدیریت مصرف در حوزه آب انجام نشود، نمی‌توانیم در مقابل آیندگان پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha