• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403070403430
  • منبع : مطبوعات

وفاق ملی و آینده روشن

وفاق ملی و آینده روشن

مردم به دنبال یک همدلی، همراهی و آرامش روانی هستند و ملت در انتظار این هستند که دولت چهاردهم بتواند از رهگذر وفاق ملی، شرایط اقتصادی بهتری برای مردم ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، آرمان امروز نوشت: وفاق ملی، شعاری که این روزها بیش‌تر از هر زمان دیگر در مورد آن بحث و گفت‌وگو می‌شود.
موضوعی که طرفداران دولت چهاردهم، آن را فراتر از شعار می‌دانند و به نوعی استراتژی دولت می‌خوانندش.
با این حال مسعود پزشکیان نیز در نیویورک آمریکا در جمع رسانه‌های خارجی مجددا و برای چندمین بار بر آن اشاره و تاکید کرده است. رئیس جمهور گفته بود که دیدگاه ما درباره کشورمان و منطقه و دنیا، دیدگاه شفاف و روشنی است.
وی افزود: «پس از این‌که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدم، تمام شعار و بحثمان این بود که در کشور باید وحدت و انسجام کامل ایجاد شود. چون اول باید اختلافاتی را که در کشور داشتیم حل کنیم؛ اختلافاتی که فعلاً هم تا حدودی یک سری جریانات به آن دامن می‌زنند.» پزشکیان تاکید کرد: «ایران متعلق به همه ایرانیان است و وابسته به یک دسته، قوم، جناح یا جنسیت نیست. به خاطر همین شعارها بود که مردم اقبال کردند، آمدند و رأی دادند و نهایتاً باوجود اینکه ما وابسته به هیچ جناح، دسته و گروهی نبودیم، رأی مردم ما را در این جایگاه قرار داد.»
اگر همه اقشار حقیقی و حقوقی جامعه ایران، سازمان‌ها و نهادها؛ رسانه‌ها و اذهان عمومی دست به دست یکدیگر برای آبادانی کشور و در راستای پیشرفت ایران حرکت کنند، می‌توان از پس چالش‌ها و بحران‌ها تا حدود زیادی برآمد و موضوع سیاست داخلی و مباحث مربوط به آن تا مقداری مرتفف شود.
دولت چهاردهم همواره یک استراتژی مشخص را ارائه کرده است و آن هم وحدت ملی در داخل کشور و تعامل در خارج از کشور. با این رویکرد، متخصصان امیدوارند تا با انسجام سیاسی به سوی برداشتن موانع خارجی حرکت کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بحث تحریم هاست. به تازگی نیز، محسن برهانی و شروین حاجی پور نیز مورد عفو قرار گرفتند که در ادامه آن اذهان عمومی از آن استقبال گسترده کردند و این موضوع به همراهی دولت و مردم برای وفاق کمک خواهد کرد. همچنین بحث رفع حصر که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است نیز بر سر زبان هاست و دولت چهاردهم برای تحقق این خواسته، در حال تلاش است و خبرهای خوشی از این مورد، به گوش می‌رسد. حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی در مورد تاثیرات شعار وفاق ملی در دولت چهاردهم به روزنامه «آرمان امروز» گفت: وفاق ملی در دولت چهاردهم واقعیتی است که دکتر مسعود پزشکیان، هم در جریان مبارزات انتخابات و هم بعد از پیروزی در انتخابات به عنوان یک اصل برای دولت چهاردهم تعیین کردند. وی افزود: به نظر می‌رسد که اصل وفاق ملی شعار نیست بلکه در واقع نقشه راهی است که رئیس جمهور منتخب ترسیم کرده و دولت چهاردهم بر این اساس حرکت خواهد کرد. جریان های سیاسی موجود در کشور باید در این خصوص منتظر باشند که رئیس جمهور منتخب و دولت چهاردهم بتواند این شعار را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی عملیاتی کنند.
کارشناس سیاسی در مورد راهبردی بودن شعار وفاق ملی در دولت چهاردهم مطرح کرد: شعار وفاق ملی می‌تواند یک شعار راهبردی برای دولت چهاردهم باشد که اگر فرصتی به دولت چهاردهم داده شود طبیعتا فضای تعامل دلپذیرتری در همه جریان‌های سیاسی به وجود خواهد آمد و فضای کشور به سمت همدلی، همراهی و همگرایی پیش خواهد رفت.
وی افزود: وفاق ملی گستره وسیعی از جامعه را شامل می‌شود و لازم است همه طیف‌های سیاسی در مورد این موضوع همراهی‌های لازم را انجام دهند و فرصت لازم را به دولت چهاردهم بدهند تا این شعار در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ظاهر شود، لذا همه شخصیت ها و بازیگران سیاسی و جریان‌های سیاسی باید با دولت چهاردهم همراهی کنند تا این شعار در عرصه اجتماعی عملیاتی شود و به عنوان یک واقعیت میدانی برای دولت چهاردهم ظاهر شود.
هانی زاده در پایان در مورد همراهی مردم با شعار وفاق ملی گفت: مردم به دنبال یک همدلی، همراهی و آرامش روانی هستند و ملت در انتظار این هستند که دولت چهاردهم بتواند از رهگذر وفاق ملی، شرایط اقتصادی بهتری برای مردم ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha