• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070403394
  • خبرنگار : 50627

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی:

اغلب اتباع خارجی مقیم آذربایجان‌شرقی از کشور چین هستند

اغلب اتباع خارجی مقیم آذربایجان‌شرقی از کشور چین هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به ۱۰۰ نفر اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در استان ما حضور دارند که اغلب آن‌ها از کشور چین هستند.

احمد موقری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز در استان در شش ماهه اول سالجاری دستگیر شده‌اند که اغلب آنها در حین جابجایی دستگیر شدند.

وی یادآور شد: اتباع خارجی غیرمجاز پس از دستگیری بدون نیاز به پرونده قضایی به اردوگاهی در استان دیگر فرستاده شده و سپس به مرز کشور خودشان می‌روند.

وی تاکید کرد: کارفرمایان استان حق استفاده از اتباع فاقد مجوز اقامت و اشتغال را ندارند و دستگاه قضایی در صورت به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز ورود کرده و جریمه و مجازات جایگزین حبس را به کارفرمایان مربوطه اعمال می‌کند.

موقری در خصوص جرایم رخ داده در استان اظهار کرد:  سرقت، جرم اول استان بوده است.

وی توسعه دوربین‌ها در سطح شهر، گشت‌های انتظامی و توجیه صنوف را از جمله اقدامات پیشگیرانه سرقت دانست و گفت:  تعداد ۲۵۰ نقطه از شهر تبریز شناسایی شده که نیازمند نگهبان محله هستند اما متاسفانه مردم به دلیل هزینه آن، اقبالی نشان نمی‌دهند.

وی یادآور شد: کلاهبرداران همچنان از شیوه ارسال پیامک‌ برای خالی کردن حساب مردم استفاده می‌کنند، پیامک‌هایی تحت عناوین متعدد چون مالیات، خدمات بهزیستی، پلیس فتا، ابلاغیه دادگستری و ثبت نام با سرشماره نامشخص و لینک جعلی به مردم می‌فرستند و اقشار مختلف مردمی با بازکردن لینک جعلی، اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند که لازم است عموم مردم در این زمینه آگاه شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت:  سامانه سجام برای ثبت گزارش های مردمی فعال بوده و این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که هویت فرد گزارش دهنده غیرقابل مشخص است و ارتباط به صورت یک طرفه است و ما دریافت کننده گزارش مردمی هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha