• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070403353
  • خبرنگار : 50180

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

فرهنگ ایستادگی و مقاومت را به دنیا آموخته‌ایم

فرهنگ ایستادگی و مقاومت را به دنیا آموخته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: به برکت دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایستادگی و مقاومت را به مردم دنیا آموخته‌ایم.

سردار بهمن ریحانی، امروز (چهارم مهر) در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمانشاه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که از یک طرف انقلاب اسلامی ما نوپا بود و از طرف دیگر تمامی دنیای شرق و غرب در آن زمان برای حمله به ما با صدام همراه شده بودند و حقیقتا جنگ نابرابری بود که تنها در سایه اتکا به خداوند و پای کار بودن رزمندگان توانستیم از این جنگ سربلند بیرون بیاییم.

ریحانی با اشاره به رشادت بسیار رزمندگان در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس به حدی بود که امروز برخی‌ها رخدادهای آن دوران که گاها که در قالب فیلم به نمایش درمی‌آید را افسانه می پندارند، در حالی که این رخدادها داستان نبوده و واقعیت‌های جنگ است.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه هفته دفاع مقدس را یادآور ازخودگذشتگی‌ رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: درست است که جنگ تحمیلی سبب از دست دادن انسان‌های بی‌نظیری شد و خسارات زیادی داشت، اما دوران دفاع مقدس دستاوردهای زیادی هم در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و... برای ما به ارمغان آورد و شاید اگر جنگ تحمیلی رخ نمی‌داد، به این دستاوردها نمی‌رسیدیم.

ریحانی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در سایه مقاومت و ایستادگی مردم و رزمندگان دوران دفاع مقدس در برابر گردنکشان بزرگ دنیا سربلند است، گفت: بر مبنای فرهنگ مقاومت و ایستادگی توانستیم در طول سالهای دفاع مقدس و پس از آن همه راهبردهای دشمنان علیه خود را با شکست مواجه کرده و یا ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت را به مردم دنیا آموختیم، گفت: امروز بسیاری از خیزش‌های برپا شده در برابر ظلم بر مبنای همین تفکر مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر دشمنان در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

ریحانی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایستادگی و مقاومت یک باور است که صادر می‌شود، افزود: امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت به تاسی از دوران جنگ تحمیلی در دنیا مستولی شده و در دانشگاه‌های آمریکا بر پایه همین تفکر دانشجویان در برابر ظلم به‌پا خواسته‌اند.

ریحانی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای ما در حوزه اقتصادی بدست آمد، تصریح کرد: اوایل جنگ ما در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی و تامین کالاهای اساسی و دیگر حوزه‌ها کاملا وابسته به بیگانگان بودیم و در دوران دفاع مقدس با روحیه قناعت و صرفه‌جویی توانستیم کشور را مدیریت کرده و در عین حال جنگ را هم اداره کنیم و به خودکفایی هم برسیم.

ریحانی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس را می‌توان در عرصه علم و فناوری مشاهده کرد، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه صنایع دفاعی جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و کشورهای قدرتمندی که در حوزه صنایع دفاعی، موشکی، پدافندی، پهپادها و ... حرف برای گفتن دارند، دست نیاز به سمت ما دراز کرده‌اند.

وی افزود: امروز به جایی رسیده‌ایم که هم ماهواره تولید می‎‌کنیم و هم ماهواره تولیدی را خودمان در مدار قرار می دهیم و این در حالیست که تنها تعداد معدودی از کشورهای دنیا این توانایی را دارند که ماهواره در مدار قرار بدهند.

وی سپس از اتحاد به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در سایه اتحاد حدود ۵۰ سال است که در برابر توطئه‌های گاه و بی‌گاه دشمنان ایستادگی کرده‌ایم و اگرچه ممکن است گله‌مندی‌هایی هم داشته باشیم، اما در مواقع لزوم همه پشتیبان نظام می‌شویم. بعنوان نمونه در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته شاهد بودیم مردم بیشتر از همه سالهای بعد از پیروزی انقلاب در صحنه حاضر شده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha