• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403070403265
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مراسم ملی تجلیل و تکریم پنج هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

«یدالله رحمانی»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۳ در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه، مسئولان استان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد، گفت: باعث خوشحالی است که اولین جلسه بعد از معارفه‌ام به عنوان استاندار، جلسه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است.

وی افزود: باعث افتخار بوده که اولین امضا را هم برای تقدیر از این عزیران انجام دادم که این اتفاق را به فال نیک می گیرم و امیدوارم آرمان‌های شهدا به من کمک کنند که بتوانم همه تلاشم را با یاری خداوند، همت مردم در جهت تحقق اهداف، برنامه ها، سیاست های دولت و سربلندی این استان بکار گیرم.

رحمانی با اشاره به اینکه اولین روزهای خدمتم در سال ۷۲ را در این استان بودم و مجددا بعد از ۳۰ سال توفیق خدمت به مردم این استان فراهم شده است، اظهار کرد: در پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس پنج هزار نفر از رزمندگان دفاع مقدس تجلیل خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از بانوان در این همایش تجلیل می شود، خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه خواستیم کمک کند تا این برنامه به نحو احسن برگزار شود و ابزار لازم در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گذاشته شود.

رحمانی با اشاره به اینکه استاندار و حوزه سیاسی استانداری برای برگزاری باشکوه این آیین تاکید دارد، تصریح کرد: آرمان های شهدا است که موجب ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین المللی و بهبود همه شاخص ها شده است و این مهم قطعا تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت ها مکلف هستند به نحوی برنامه ریزی کنند که موجب بهبود معیشت و زندگی مردم شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در چارچوب همدلی و وفاق گام های اساسی برای توسعه استان برداشته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت های خوب استان در حوزه های آب، گردشگری، منابع طبیعی، نفت و گاز و سایر حوزه ها عنوان کرد: با وجود اینکه ۲۵ درصد ذخایر نفت و گاز کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است اما هنوز نتوانستیم پیوند جدی و اساسی برای توسعه استان در این حوزه برقرار کنیم.

رحمانی با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری و صنعت، تاکید کرد: با وفاق ملی بخش صنعت و گردشگری استان رونق و به جایگاه واقعی خود برسند و در راستای آرمان های شهدا توسعه و پیشرفت استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم، پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت همزمان با سراسر کشور از طریق وبیناری یا ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این آیین از تعداد ۴۴ عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس رونمایی شد و از پنج هزار نفر از جامعه ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس در استان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند و ۱۵ نفر به طور نمادین به نمایندگی از پنج هزار نفر ایثارگر در استان تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha