• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070403186
  • خبرنگار : 50212

استاندار مرکزی:

مادران و همسران ایثارگران نیمه پنهان و موثر جریان دفاع مقدس و مقاومت هستند

مادران و همسران ایثارگران نیمه پنهان و موثر جریان دفاع مقدس و مقاومت هستند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مادران و همسران ایثارگران نیمه پنهان و موثر جریان دفاع مقدس و مقاومت هستند.

فرزاد مخلص الائمه چهارشنبه چهارم مهرماه در آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی با تاکید بر مرور پیام دفاع مقدس برای آحاد مختلف جامعه به بهانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: فلسفه نامگذاری ها نظیر هفته دفاع مقدس یادآوری مناسبت ها و بازخوانی وقایع و اتفاقات آن دوران است و مسائل و موضوعات مرتبط با آن مرور و تبیین می شود.

وی با اشاره به اینکه شهریورماه در تاریخ کشور ما ماهی پر آشوب است و در چند مقطع مورد هجوم نظامی قرار گرفتیم که مشهورترین آن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شهریورماه ۱۳۲۰ برمی‌گردد، گفت: در سوم شهریورماه آن سال از شمال و جنوب و شرق و غرب توسط شوروی و انگلیس مورد هجوم نیروهای بیگانه قرار گرفتیم و در هشتم شهریورماه همان سال کل ایران به اشغال درآمد.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: چه شد که در کمتر از ۴۰ سال در شرایطی که ایران پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران در شرایط مناسب نظامی نبود آرزوی اشغال ۱۰ روزه ایران به گور رفت و دشمنان بعثی نتوانستد حتی از استان های مرزی به درون کشور پیشروی داشته باشند و این قدرت بازدارندگی، مهمترین پیام دفاع مقدس است.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد رژیم پهلوی گفت: رژیم پهلوی یک حکومت کودتایی بوده است. هیچ حکومتی در ایران جز رژیم پهلوی با کودتا به حکومت نرسیده و با کودتا خود را حفظ نکرده است. هر زمان این رژیم مورد تهدید قرار می‌گرفت با کودتا خود را حفظ کرد. آنها در آخرین بار در بهمن ۵۷ مجددا دست به کودتا زدند که موفق نشدند و دلیل این ناکامی در پیام هفته دفاع مقدس قابل جستجو است.

مخلص الائمه با بیان اینکه رژیم برزخی پهلوی کاملا نظامی بود، گفت: رژیم پهلوی در هیچ فضیلتی نظیر فناوری، استقلال ملی، سیاست خارجی، عمران و آبادانی، محرومیت زدایی و ... موفقیت نداشت اما ادعای نظامی گری داشت و نشانه های آن بر سینه هایشان وجود داشت اما در اوج ذلت و ناتوانی بودند.

وی در ادامه، ایمان مردم و تلاش برای تعمیق آن و رهبری امام راحل را موجب فروپاشی رژیم پهلوی دانست و گفت: هیچ انقلابی در جهان نتوانسته جهت گیری اولیه خود را حفظ کرده و همچنان پایدار و عزتمند در مسیر ترسیم شده با اقتدار حرکت کند. هیچ انقلابی از دهه سوم خود عبور نکرده است در حالی که انقلاب اسلامی در میانه دهه پنجم و چهلواره دوم قرار دارد که جزو استثنائات تاریخ انقلاب های جهان در تمامی ادوار است و این نتیجه نقش رهبری امام و خلف صالح ایشان است.

استاندار مرکزی ایمان، وحدت، پشتوانه مردمی، انگیزه الهی و ولایت مداری را  رمز پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس بیان کرد و افزود: در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باید همان جهت گیری که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس انجام شد استمرار یابد.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی پیچیدگی های امروزی، رهبری نظام اسلامی انقلاب را مانند یک کشتی به گونه‌ای راهبری و هدایت کردند که ایران به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه در یک مقطعی نظام اسلامی در تولید سیم خاردار ناتوان بود،گفت: افتخارآفرینی برای انقلاب ثمره خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام است.

وی افزود: ملت ایران با تبعیت از رهبری و میدان ندادن به هر صدایی که می خواهد در کشور تفرقه ایجاد کند و ولایت پذیری را تضعیف کند، همچنان استوار ایستاده است و اجازه نخواهد داد دشمنان نظام بخواهند علیه این کشور و ملت توطئه افکنی کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه مادران و همسران ایثارگران نیمه پنهان و موثر جریان دفاع مقدس و مقاومت هستند گفت: قطعا اگر همراهی، جانفشانی و ایثارگری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان عنصر اصلی مقاومت نبود، نظام اسلامی در اوج اقتدار نبود. ما هنوز هم در جبهه های دیگری نظیر جنگ نرم و سخت درگیر هستیم اما همراهی جریان پرقدرتی از مادران، همسران و بانوان ایثارگران همچنان کشور را در تمامی عرصه ها موفق و پیروز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha