• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070403173
  • خبرنگار : 50060

دادستان کل کشور مطرح کرد

چه کسی مقصر پرونده شرکت «طراوت نوین» قزوین است؟ 

چه کسی مقصر پرونده شرکت «طراوت نوین» قزوین است؟ 

ایسنا/قزوین دادستان کل کشور گفت: باید دید مسئولان قضایی مقصر پرونده غفاری هستند یا سازمان‌هایی که مجوز صادر می‌کنند یا کسانی که به مدیرعامل شرکت لوح تقدیر دادند؟ امروز در تاکستان ۳۰ شرکت خودرویی مجوز گرفته‌اند، چطور شده که سرمایه و اعتبار این شرکت‌ها ارزیابی نشده است؟ دادستان چرا جلوی این شرکتها را نگرفته است؟ ما به طور قطع رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد موحدی روز چهارشنبه ۴ مهرماه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر کشور با مشکلات بسیاری مواجه است که ریشه تمام این مشکلات می‌تواند به واسطه مجلس حل شود. مجلس باید ریل‌گذاری کند تا مشکلات حل و فصل شود، به عنوان مثال و در رابطه با مشکلات صنعت خوردو، نمایندگان مجلس بایستی ورود جدی به این مسأله داشته باشند و کیفیت آن را کنترل کند.

وی ادامه داد: ما نباید ماشینی سوار شویم که برای ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ لیتر بنزین مصرف کند، متأسفانه شعار استفاده از کالای ایرانی را می‌دهیم در حالی که ما صنعت خودرو سازی نداریم و تنها مونتاژ کار هستیم، در قدیم تعمیرات موتورسیکلت را موتوسازی می‌گفتند درحالی که موتوری ساخته نمی‌شد و امروز نیز همین موضوع را در مورد شرکت‌های خودروساز مشاهده می کنیم.

حجت‌الاسلام موحدی بیان کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد، اگر این صنعت خودروسازی بتواند مصرف بنزین را به نصف برساند، روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز صنایع مختلفی مثل نیروگاه‌ها و صنایع پتروشیمی به همت جوانان اداره می‌شود، چرا به جوانان میدان نمی‌دهیم که صنعت خودرو را احیا کنند؟ معضل صنعت خودرو باید حل شود و بنده به عنوان مسئول احیای حقوق عامه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

این مسئول در خصوص شرکت‌های تولید لوازم خانگی نیز همین موضوع را تأکید کرد و گفت: در تولید برخی کالاها مثل شاهد هستیم که کالاهایی وارد منزل مردم می‌شود که به درستی کار نمی‌کند و پاسخگویی در خصوص خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی ضعیف است. 

وی ادامه داد: مصرف کالاهای تولید داخل همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هست اما متأسفانه در برخی موارد کالاهای ایرانی مزیت‌های لازم را ندارند. 

حجت‌الاسلام موحدی خاطرنشان کرد: امروز در صنعت قفل و ابزار نیز با مشکلات و معضلات متعددی روبرو هستیم و شاهد گران‌فروشی و فروش محصولات بی‌کیفیت درون اصناف هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه همه مشکلات تقصیر دولت نیست، گفت: در راستای حفظ حقوق عامه ت به صنایع باید نظارت‌های بیشتری از سوی سازمان تعزیرات و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. 

دادستان کل کشور با بیان اینکه در پرونده طراوت نوین استان قزوین همه مقصریم، ادامه داد: از همان ابتدا تا الان قصور و کوتاهی بسیاری دیده می‌شود که باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است؛ امروز مردم از خودشان می‌پرسند چه کسی مقصر است؟ وقتی صدا و سیما زیرنویس می‌کند، چرا کسی تذکر نمی‌دهد، من بارها اظهار داشته‌ام که تولید و پخش تیزرهای تبلیغاتی باید با تدبیر همراه باشد و نباید هرچیزی را در صدا و سیما پخش کرد.

وی افزود: باید دید مسئولان قضایی مقصر پرونده غفاری هستند یا سازمان‌هایی که مجوز صادر می‌کنند یا کسانی که به مدیرعامل شرکت لوح تقدیر دادند؟ امروز در تاکستان ۳۰ شرکت خودرویی مجوز گرفته‌اند، چطور شده که سرمایه و اعتبار این شرکت‌ها ارزیابی نشده است؟ دادستان چرا جلوی این شرکت‌ها را نگرفته است؟ ما به طور قطع رسیدگی خواهیم کرد.

موحدی خاطرنشان کرد: معرفی دادستان جدید با هدایت و راهنمایی رئیس کل دادگستری قزوین صورت گرفت و تأکید می‌کنم چندین موضوع مهم مثل پرهیز از آمارسازی، عزت بخشیدن به ارباب رجوع، افزایش کیفیت در رسیدگی، تقویت دقت و سرعت، انجام بازرسی دوره‌ای از شهرستان‌ها، اجرای سند تحول قضایی، توجه جدی به جرایم امنیتی، برخورد جدی با سارقان حرفه‌ای و تقویت پیشگیری از جرائم را در دستور کار خود قرار دهند.

بنابر این گزارش در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات حسین رجبی دادستان سابق قزوین، علی اصغر عسگری به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha