• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070403156
  • خبرنگار : 90047

ملی‌پوش اسکواش: فدراسیون بعد از ۲ دهه فعالیت ما را نادیده گرفت!

ملی‌پوش اسکواش: فدراسیون بعد از ۲ دهه فعالیت ما را نادیده گرفت!

عضو تیم ملی اسکواش بعد از خداحافظی از تیم ملی گفت: تلاش ما بر این بود که با اعتراض خود اسکواش تا حدودی تکان بخورد اما رییس فدراسیون به جای واکنش به خواسته‌های ما خیلی راحت پا روی سرمایه‌های ملی گذاشت و بعد از ۲ دهه فعالیت در این رشته، ما را نادیده گرفت.

محمدرضا ضیا کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌های اخیر رییس فدراسیون اسکواش و علت عدم حضورش در مسابقات انتخابی تیم ملی، ادعا کرد: از زمانی که عزیزی‌پور ریاست فدراسیون را برعهده گرفته است طی ۲ سال گذشته تاکنون هر چه سیستم جلوتر رفته شرایط از نظر احترام به بازیکنان قدیمی بدتر شده است. به دوستانی که در رسانه‌های مختلف علیه ما مصاحبه کردند و معتقدند که به تیم ملی پشت کرده‌ایم و ما را مقابل اسکواش قرار داده‌اند باید بگویم که من، علیرضا شاملی و نوید ملک ثابت نزدیک به ۲۰ سال است که عضو تیم ملی اسکواش هستیم و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داریم، بنابراین به جای این که بگویند به تیم ملی پشت کرده‌ایم و خود بزرگ‌بین هستیم رییس فدراسیون بگوید از زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده گرفته به کدام یک از وعده‌هایش عمل کرده است.

وی افزود: قرار بود رییس فدراسیون فکری به حال بازیکنان باتجربه این رشته کند تا به جای درآمدزایی در باشگاه‌ها تمرکز خود را معطوف تمرینات کنند. در کجای دنیا بازیکن تیم ملی به این شکل عمل می‌کند که با گرفتن شاگرد به فکر تامین معیشت خود باشد.

ضیا کاشانی خاطرنشان کرد: من و سایر ملی‌پوشان تصمیم گرفتیم با اعتراض نسبت به عملکرد فدراسیون حداقل نسبت به اعتراض ما واکنش نشان دهند و علت را جویا شوند. حتی روز چهارشنبه ۲۸ شهریور نامه عدم شرکت خود را در مسابقات انتخابی و خداحافظی موقت خود را از تیم ملی اعلام کردیم اما متاسفانه فدراسیون به جای این که به این موضوع واکنش نشان دهد و به ما زنگ بزنند، روز شنبه ۳۱ شهریور چند نفر از بازیکنان جوان را جایگزین ما کردند و تاکید داشتند که به دنبال جوانگرایی تیم برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس هستیم. اگر واقعا به دنبال جوانگرایی تیم بودند چرا در لیست اولیه اسامی ما ۸ نفر در مسابقات انتخابی بود. اگر هدف فدراسیون جوانگرایی تیم بود از همان روز اول اسم ما را خط می‌زدند. بعد از ۲۰ سال چند خواسته از فدراسیون داشتیم تا در جهت پیشرفت اسکواش تغییراتی در تیم ملی ایجاد کنیم اما مورد بی‌توجهی قرار گرفتیم.

او همچنین در خصوص ادعای جعل امضای سپهر اعتمادپور در این نامه گفت: امضایی جعل نشده بود در حقیقت او چون ساکن شهرستان است امضای خود را برای ما فرستاده بود و ما امضای او را کپی کرده بودیم. خود او در جریان این مساله هست و پیام‌های او نیز موجود است.

عضو تیم ملی اسکواش در پاسخ به این پرسش که آیا قصد برگشت به تیم ملی را دارید یا خیر؟ افزود: با شرایط موجود نه تنها من بلکه علیرضا شاملی و نوید ملک ثابت نیز قصد بازگشت به تیم ملی را نداریم. تمام خواسته‌های ما از رییس فدراسیون در جهت پیشرفت اسکواش بود. ۲ سال است که در هیچ تورنمنت بین‌المللی که باعث افزایش رنکینگ ما شود حضور پیدا نکرده‌ایم و با افت رنکینگ مواجه شدیم. بازیکن تیم ملی نیاز به حمایت دارد.

وی همچنین در خصوص دریافت حقوق ۷۰۰ هزار تومانی بابت اردونشینی گفت: من متاهل هستم و واقعا حقوق ۷۰۰ هزار تومانی کفاف زندگی را می‌دهد؟ البته من این مبلغ را نیز دریافت نکرده‌ام و هزینه‌ای بابت اردونشینی از سوی فدراسیون به من داده نشده است.

ضیا کاشانی با بیان این که اوضاع اسکواش اسفناک است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود که با اعتراض خود اسکواش تا حدودی تکان بخورد اما رییس فدراسیون به جای واکنش به خواسته‌های ما خیلی راحت پا روی سرمایه‌های ملی گذاشت و بعد از ۲ دهه فعالیت در این رشته ما را نادیده گرفت. ما با کسی خصومت شخصی نداریم و دلسوز این رشته هستیم. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این درخواست را داریم که به این رشته المپیکی کمک کنند تا سرمایه‌های ملی به راحتی کنار گذاشته نشوند.

وی در پایان گفت: فدراسیون به ما می‌گوید شما دیگر پیر شده‌اید و امکان حضور در المپیک را ندارید. مگر من و یا ملک ثابت چند سال داریم که شرایط شرکت در المپیک را نداشته باشیم. من به تیم ملی پشت نکرده‌ام بلکه دلسوز این رشته هستم. عزیزی پور همان طور که به سپهر اعتماد پور قول هر گونه همکاری را داده است با ما نیز می‌توانست صحبت کند و تحت حمایت خود قرار دهد، این گونه رفتارها روش درستی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha