• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070403152
  • خبرنگار : 50040

پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان تجلیل شدند

پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان تجلیل شدند

ایسنا/گیلان آیین سراسری تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان گیلان در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد.

اسدالله عباسی امروز، ۴ مهرماه در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: همه ما مرهون و مدیون شجاعت ها و رشادت های شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران و خانواده های معزز آنان مدال افتخار رزمندگی و ایثارگری را در وجودشان نصب کردند، افزود: این افتخار یک موهبت الهی، معنوی و نورانی است.

استاندار گیلان جنگ هشت ساله دفاع مقدس را فقط جنگ سرزمین و جغرافیا ندانست و تصریح کرد: دفاع مقدس جنگ جبهه کفر و ظلم و استکبار با جبهه حق و عدالت و انسانیت بود.

عباسی دفاع مقدس را تبلور ارزش های دینی و قرآنی دانست و عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنانی ایستادیم که به دنبال سیطره بر امت اسلام از طریق تفرقه افکنی و چپاول منابع خدادادی کشورهای اسلامی بودند.

وی جنگ تحمیلی را محدود به جنگ دو کشور ندانست و تاکید کرد: این جنگ با هدف از بین بردن وحدت و اتحاد در امت اسلام به راه افتاد و امروز ماهیت اصلی حامیان جنایتکاران برملا شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به جان مردم بی دفاع غزه و لبنان افتاده و مسلمانان را به خاک و خون کشیده است، خاطرنشان کرد: این جنایت ها در سایه سکوت مرگبار جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر رخ می دهد.

پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان تجلیل شدند

وی با اشاره به تداوم کشتار زنان و کودکان در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و...، خاطرنشان کرد: زمانی که قرآن را به آتش کشیدند، شهید رئیسی در سازمان ملل قرآن را بالا گرفت و اعلام کرد هرچه داریم از قرآن و آموزه های دینی است؛ شهید جمهور همچنین تمثال سردار سلیمانی را بالا برد و آمریکا را عامل شهادت فرمانده جمهوری اسلامی دانست.

عباسی با بیان اینکه رئیس جمهور پزشکیان هم روز گذشته در سازمان ملل از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفت، ادامه داد: امروز باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم.

وی شیعیان ایران و یمن و عراق را حامی مردم مسلمان غزه و فلسطین دانست و یادآور شد: همه ما مسلمان هستیم و به پیامبر و قرآن ایمان داریم و اشتراکات ما قوی و مستحکم است؛ امروز با دشمنان خون آشامی مواجه هستیم و باید وحدت را سرلوحه خویش قرار دهیم.

استاندار گیلان شهدا را الگو و مشعل دار هدایت جامعه دانست و بیان کرد: ۴۵ سال پای جمهوریت و اسلامیت نظام مقاومت کرده ایم و مدافع ارزش های شهدا هستیم.

عباسی با اشاره به راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس و گنجینه شهدای گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس امسال، اضافه کرد: وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و سیره آنان را سرلوحه کارمان قرار دهیم؛ امروز امانتدار شهدا و پیرو ولی امر مسلمین در هر جایگاه و مقام و مسئولیتی هستیم و باید زمینه ظهور را فراهم کنیم.

افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان در ۹ مهر

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع قدس گیلان نیز، دفاع مقدس را یکی از مقاطع مهم و سرنوشت ساز کشور عزیز ایران دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس باعث عزت و اقتدار ملت شد و هویت لطمه خورده ایرانیان در دو سده اخیر را احیا کرد.

وی با تاکید بر لزوم انتقال درس ها و عبرت ها و پیامدهای دفاع مقدس به نسل جوان و آینده ساز کشور، عنوان کرد: در تبیین دفاع مقدس فقط به خط مقدم پرداخته می شود، اما باید دفاع مقدس را در تمام ابعاد و زوایا ببینیم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را تقویت وحدت و انسجام بین آحاد و اقشار مختلف مردم دانست و تصریح کرد: در آن دوران همه گروه های سیاسی منافع حزبی و فردی خودشان را کنار گذاشتند و برای دفاع از امنیت و استقلال کشور وارد صحنه نبرد شدند که امروز نیز به این مولفه ارزشمند نیاز داریم.

حبیبی تاب آوری را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای معیشتی، نیازمند الگوگیری از تاب آوری روزهای جنگ هستیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم و به قله ها برسیم.

پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان تجلیل شدند

وی خاندان معظم شهدا و ایثارگران را الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی دانست و متذکر شد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت عرصه دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری با محوریت بانوان برگزار می شود، زیرا بانوان نقش کلیدی در نهضت امام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند؛ امروز نیز هجمه نرم و ترکیبی دشمن متوجه بانوان بوده و به دنبال کاهش این اثرگذاری هستند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان موزه دفاع مقدس را یکی از مطالبات خاندان شاهد و ایثارگر استان دانست و تاکید کرد: فاز اول و فاز دوم این مرکز فرهنگی همزمان با چهار استان دیگر در تاریخ ۹ مهرماه افتتاح می شود که شامل بخش اداری و مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی و سالن آمفی تئاتر است.

حبیبی با بیان اینکه ۵۰۰۰ جلد کتاب تخصصی حوزه دفاع مقدس را در کتابخانه این مرکز چینش کردیم، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند از شهدا و ایثارگران داریم و به زودی سامانه جامع اسنادی را راه اندازی می کنیم؛ پویش مردمی جمع آوری آثار و اسناد شهدا و ایثارگران که در اختیار خانواده هاست نیز راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان با زبان هنر، یادآور شد: موزه دفاع مقدس گیلان می تواند به قطب گردشگری فرهنگی استان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از والدین شهیدان محمد، ایرج و منوچهر خدمتی تجلیل و از پوستر نماهنگ «چوم به راه» با محوریت مادران شهدای گیلانی رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha